Polițele RCA emise de Euroins expiră astăzi

Din cele peste 2,7 milioane de poliţe RCA ale companiei falimentare Euroins, care erau în vigoare în momentul retragerii autorizaţiei de funcţionare de către ASF, pe data de 17 martie 2023, circa 31% sunt în vigoare până astăzi.

„După data de 7 Decembrie 2023 (ultima zi de valabilitate a poliţelor de asigurare încheiate de Societatea Euroins Asigurare Reasigurare SA, cu excepţia celor încadrate în clasa de asigurări 15 ñ Garanţii) creditorii de asigurare se pot adresa FGA cu o cerere de plată de restituire primă, Anexa 9 la Norma ASF nr. 24/2019, pentru a solicita restituirea diferenţei de primă pentru perioada rămasă neacoperită.

În cazul poliţelor de asigurare pentru care a operat încetarea de drept, nu mai este necesar un demers suplimentar, în sensul notificării asigurătorului cu privire la încetarea respectivei poliţe de asigurare.

FGA va continua să instrumenteze cereri de deschidere dosar daună primite de la petenţi ai Societăţii Euroins Asigurare-Reasigurare SA, pentru evenimente produse până la data de 07 Decembrie 2023, inclusive“, conform mesajului publicat de FGA pe site-ul instituţiei.

Ce amenzi riscă șoferii care vor fi depistați fără RCA

Conducătorii auto care au încheiat polițe de asigurare cu Euroins riscă amenzi între 1.000 și 2.000 de lei sau chiar reținerea certificatului de înmatriculare, dacă după data de 7 decembrie nu vor încheia polițe de asigurare cu o altă companie.

S-a ajuns aici după ce compania Euroins a intrat în insolvență, deși Autoritatea pentru Supravegherea Financiară (ASF) a dat un răgaz șoferilor, de trei luni, valabilitatea polițelor RCA de la Euroins fiind prelungită.

Începând cu 7 decembrie, șoferii vor fi nevoiți să încheie polițe de asigurare cu alte companii, altminteri nu vor mai putea circula pe drumurile publice.
Polițete RCA mai scumpe
Polițele RCA, mai scumpe chiar și cu 80%. Schimbări majore la sistemul banus-malus în 2024. În schimb, cei fără accidente vor beneficia de reduceri.

ASF dă asigurări că prețurile polițelor de asigurare vor fi unele decente.

Categoriile Bonus – Malus

Există opt categorii pentru „bonus”, respectiv opt pentru „malus”.

Categoriile Bonus

Clasa B1 – se percepe o reducere de 5%;
Clasa B2 – se percepe o reducere de 10%;
Clasa B3 – se percepe o reducere de 15%;
Clasa B4 – se percepe o reducere de 20%;
Clasa B5 – se percepe o reducere de 25%;
Clasa B6 – se percepe o reducere de 30%;
Clasa B7 – se percepe o reducere de 40%;
Clasa B8 – se percepe o reducere de 50%.

Categoriile Malus

Clasa M1 – se percepe o majorare de 10%;
Clasa M2 – se percepe o majorare de 20%;
Clasa M3 – se percepe o majorare de 30%;
Clasa M4 – se percepe o majorare de 40%;
Clasa M5 – se percepe o majorare de 50%;
Clasa M6 – se percepe o majorare de 65%;
Clasa M7 – se percepe o majorare de 70%;
Clasa M8 – se percepe o majorare de 80%.

În schimb, dacă un șofer provoacă un accident rutier soldat cu vătămări corporale, el va intra într-o altă categorie.

Un conducător auto cu o Clasă B8 a plătit în februarie 2023, înainte de falimentul Euroins, suma de 752 de lei pe an. Acum, cea mai bună ofertă este cu 300 de lei mai scumpă, adică peste 1.000 de lei pe an. Companiile de asigurări au oferte, pentru 6 sau 12 luni, doar că diferența, de multe ori, este de numai 50 de lei între cele două.