Șoferii din România sunt pe cale să primească o nouă lovitură. Euroins, principal jucător pe piața asigurărilor auto, nu plătește daunele la timp

Euroins, cel mai mare asigurator din România, ar da aceleași semne ca City Insurance înainte de faliment. Nu încape discuție despre încălcarea termenilor contractuali, spun bulgarii de la Euroins, care susțin că scandalul în care sunt vizați este o invenție.

Totuși, incertitudinile care planează în jurul companiei au atras atenția Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), drept urmare societatea de asigurări este monitorizată.


„Noi ne dorim un singur lucru: să avem o colaborare foarte bună cu toate societățile de asigurări, ei să își plătească daunele așa cum și încasează”, a declarat Vasile Ștefănescu, președinte al Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), pentru Observator.

„Considerăm că acțiunea aceasta are în principal scopul de a afecta nejustificat imaginea Euroins România și de aceea luăm în considerare să dăm în judecată COTAR pentru acuzațiile false care ne-au fost adresate”, este punctul de vedere Euroins.

„Numărul maxim de zile în care societatea plătește se încadrează în limitele legale. Însă, Euroins, din perspectiva faptului că este numărul 1 pe piața RCA, cu o cotă de piață de 34% aproximativ, are și cele mai multe petiții. Am avut în ianuarie 256 de petiții, în februarie 311 petiții, iar în martie 280 de petiții”, a transmis Valentin Ionescu, de la ASF, pentru sursa citată.


Experții în asigurări avertizează că prăbușirea unei alte companii ne va costa scump. E posibil ca pe termen lung să apară mici majorări de tarife din această cauză, dat fiind că „cineva trebuie să plătească pentru daunele respective”, a spus brokerul de asigurări Răzvan Pavel.


Efectele căderii City Insurance

După ce City Insurance a dat faliment, prețul asigurărilor obligatorii pentru răspundere civilă auto s-a dublat sau chiar triplat. Ulterior, numărul asigurărilor auto a scăzut drastic, în primele patru luni după schimbare aproape 5.000 de șoferi fiind prinși fără RCA.

Numărul este, însă, prea mic față de estimările ASF, care transmit că una din trei mașini nu are asigurare, adică aproape 3 milioane. În acest sens, Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România dezvoltă o aplicație care i-ar putea ajuta pe oamenii legii să îi depisteze pe cei care circulă fără.

Astfel, polițiștii, în loc să oprească fiecare autohevicul în trafic pentru a verifica dacă are sau nu asigurare, pot avea informațiile aproape instantaneu. Aplicația a trecut de primele teste și ar urma să fie anunțată oficial în curând.