Auto 29 Iulie 2021 16:09 de Alexandra Chivu

Mașina este al doilea cel mai valoros lucru pe care oamenii obișnuiți îl cumpără, după casă. Dacă în cazul caselor acestea își păstrează neschimbată valoarea în timp și uneori chiar crește, în cazul mașinilor situația este exact pe dos. Valoarea loc scade brusc chiar de la primul kilometru rulat. Există câteva metode care pot stabiliza prețul mașinii, foarte utile tuturor, dar mai ales celor care au cumpărat mașina cu un credit bancar, a cărui rambursare se întinde pe mai mulți ani.

Asigurări inteligente

A face asigurările obligatori este o necesitate care nu poate fi ocolită. RCA este genul de garanție pe care trebuie să o încheie toți posesorii de autoturisme și care oferă posibilitatea de a achita, prin asigurator, reparațiile unei alte mașini care a fost implicată într-un eveniment rutier produs din culpă. Mașina celui vinovat însă va trebui reparată pe propria cheltuială. Soluția este să alegi una dintre aceste oferte CASCO, facultative.

O astfel de asigurare îți garantează efectuarea unor reparații costisitoare, rezultate în urma unor ciocniri sau a altor incidente rutiere, inclusiv în cazul în care sunt produse din cauza proprietarului. O astfel de poliță acoperă și reparațiile unor stricăciuni provocate de vremea nefavorabilă, prăbușirea unor copaci, grindină sau alte evenimente, dar și în cazul unor acte de vandalism. Selecția garanțiilor pe care le acoperă polița se poate face în funcție de propriile opțiuni.

Pe lângă faptul că este un mod excelent de a proteja valoarea mașinii, o astfel de asigurare de tip CASCO, mai ales dacă implică și fransiză (adică participarea proprietarului, cu o sumă stabilită prin contractul de asigurare, la eventualele reparații) este și dovada interesului și grijii față de autoturism, pentru orice viitor, potențial cumpărător, care o să vadă în această măsură asiguratorie o dovadă că mașina are valoare, iar aceasta s-a conservat, în timp.

Reviziile periodice

Fiecare mașină este însoțită de o carte de identitate, în care toate intervențiile, fie că este vorba despre reparații, accidente sau revizii, sunt menționate ca fiind realizate. Acestea din urmă, respectiv reviziile periodice, sunt foarte importante, iar mențiunea că au fost făcute la timp, conform indicațiilor producătorului, în service autorizat, care își asumă intervenția prin semnătură și ștampilă, sunt dovada unei mașini bine întreținute, pe durata ei de funcționare.

Citeste si:
Astăzi expiră polițele RCA emise de Euroins. Ce amenzi riscă...
Astăzi expiră polițele RCA...

Este important ca proprietarul să ceară, după efectuarea reviziilor periodice, ca realizarea efectivă a acestora să fie consemnată în cartea mașini. Este important, de asemenea, să fie trecuți numărul de kilometri la care se realizează revizia, dar și datele unității service. În felul acesta, în cazul în care mașina va fi, la un moment dat, scoasă la vânzare, proprietarul va avea posibilitatea de a proba efectuarea reviziilor, corect și la timp.

Intervenții neprogramate

Din cele mai diferite motive o mașină se poate defecta. De la becuri arse până la probleme legate de partea mecanică sau de motor. Unele dintre intervenții sunt necesare la atingerea unui anumit număr de kilometri (cureaua de transmisie ori admisia, de exemplu).

La fel ca în cazul reviziilor periodice, cu scop de întreținere, este indicat ca reparațiile majore, fie că sunt urmarea unor defecțiuni ori a unor intervenții la atingerea unui număr maxim de kilometri, să fie menționate în cartea mașinii. Unele dintre acestea implică notificări care sunt menționate direct pe elementele mașinii (în cazul transmisiei, mecanicul va lipi un abțibild pe cutia motorului, de exemplu), dar este mult mai sigur ca acestea sa fie înscrie în cartea mașinii, precizându-se service-ul unde au fost realizate, seria piesei noi, data și numărul de kilometri pe care îi avea la bord mașina în momentul efectuării acestei intervenții.

Citeste si:
3 surse de unde poți procura piese pentru mașini clasice
3 surse de unde poți procura...

Cumulat, toate acestea fac o radiografie a mașinii și arată fiecare etapă din întreținere, conform cerințelor producătorului și arată că starea tehnică a mașinii este bună și foarte bună. Mai mult, menționarea numărului de kilometri este cea mai bună probă care va arăta unui potențial cumpărător că rulajul este unul real.

Aspectul mașinii

Este un detaliu care contează și care trebuie să te preocupe. O mașină poate să îmbătrânească frumos și să arate impecabil, chiar dacă va avea o patină specifică, chiar și atunci când a adunat mulți kilometri și ani.

Pentru a avea acest aspect frumos mașina trebuie întreținută corect. Asta înseamnă să fie spălată periodic, să fie protejată de expunere îndelungată la praf și soare. Nu trebuie neglijat nici interiorul. Nu este necesar să adaugi huse sau covorașe suplimentare, ci doar să cureți periodic scaunele și podelele.

Citeste si:
Moment istoric. Dacia a vândut 8 milioane de mașini, în ultimii 19 ani
Moment istoric. Dacia a...

Evită să lași scrumiera plină în mașină. Mirosul chiștoacelor este unul dintre cele mai neplăcute și se impregnează iremediabil în materialele din habitaclu.

Mașinile produse în ultimul deceniu, chiar ultimul deceniu și jumătate sunt foarte bine realizate. Materialele sunt rezistente, iar motoarele acestora foarte fiabile și făcute să funcționeze fără defecțiuni majore peste 20 de ani, chiar și mai mult. Astfel că mașini care au trecut bine de suta de mii de kilometri la bord sunt în perfectă stare de funcționare. Chiar dacă tu, ca proprietar și șofer, știi asta, este util să poți proba. Iar asigurările, reviziile și înscrisurile din cartea mașinii asta fac și dovedesc că mașina ta este una bună, corect întreținută, care și-a păstrat valoarea, în timp.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 29 Iulie 2021 - 04 : 07

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.