Turneul final al Campionatului European de fotbal reprezinta, dincolo de spectacolul sportiv, o mare afacere pentru toti cei implicati in organizare. Competitia din Austria si Elvetia va insemna si o adevarata parada a modei pentru marile firme de echipament sportiv, Puma, Nike si Adidas ducand o competitie dura din acest punct de vedere.

Aflata in „echipa Adidas“, alaturi de Franta, Germania, Spania si Grecia, Romania a ramas codasa in privinta lansarii oficiale a echipamentului pentru perioada 2008-2010 si, implicit, pentru Euro. Noile „haine“ ale tricolorilor vor fi prezentate abia la inceputul saptamanii viitoare. „Evenimentul zilei“ va arata tricourile in care elevii lui Victor Piturca vor evolua la turneul final, dar si in preliminariile Campionatului Mondial din 2010.

Prima proba, la meciul cu Rusia
Noul echipament nu difera mult de cel purtat de Mutu si compania in preliminariile Europenelor. Culoarea tricourilor ramane cea traditionala: galbenul (pentru echipamentul de baza) si albul (pentru cel de rezerva), ambele variante avand insertii de albastru si rosu. Tricoul oficial, echipamentul de antrenament, dar si tricourile-replica ale reprezentativei Romaniei pentru intervalul 2008-2010 vor fi lansate luni, la magazinul Adidas, din Plaza Romania, in cadrul unei sesiuni de autografe.
La aceasta prezentare vor veni mai multi tricolori, aflati la Bucuresti pentru meciul amical cu Rusia, de miercuri. De altfel, este foarte posibil ca inaugurarea noului echipament sa se produca la partida de verificare cu rusii. „Nu s-a hotarat inca daca nationala va evolua in noile tricouri in amicalul cu Rusia. Oricum, echipamentul a fost aprobat de UEFA si va fi cel clasic, adica galben si alb. Noul echipament Adidas este unul special si foarte, foarte lejer. Asta este tot ceea ce pot spune pana la prezentarea oficiala“, ne-a declarat Florin Prunea, directorul de relatii internationale din cadrul Federatiei Romane de Fotbal (FRF).

Aproximativ 60 de euro pentru un tricou
Considerata o mare afacere pentru majoritatea federatiilor europene de fotbal, mai ales inaintea si in timpul competitiilor de anvergura, vanzarea tricourilor catre suporteri n-a reprezentat o miza, pana acum, pentru FRF. In premiera absoluta, suporterii romani vor avea acum insa posibilitatea sa cumpere, incepand de saptamana viitoare, tricouri-replica oficiale ale nationalei, precum si echipamentul de antrenament. Conform unor surse, pretul pentru tricourile destinate fanilor nu va depasi suma de 60 de euro, iar la evenimentul de lansare, firma Adidas le va oferi suporterilor preturi promotionale pe tricouri cu autografe.