"La intalnirea din 18 ianuarie, Comitetul Disciplinar a ajuns la concluzia ca nu exista baza legala pentru a judeca acest caz, deoarece atingerea balonului cu mana nu poate fi considerata a fi o incalcare majora a Codului Disciplinar al FIFA. Nu exista niciun articol care sa sanctioneze un astfel de incident pe care arbitrii nu l-au vazut", se arata intr-un comunicat oficial, citat de NewsIn.

La 2 decembrie, Comitetul Executiv al FIFA a cerut Comitetului Disciplinar sa analizeze gestul lui Thierry Henry, care a comis un hent in meciul cu Irlanda, din 18 noiembrie 2009. Jucatorul francez s-a folosit de doua ori de mana inainte sa paseze decisiv la golul calificarii francezilor la CM din Africa de Sud.