Sondajul, desfasurat de Reuters si de Zogby International, a aratat ca editorii de ziare sunt in continuare optimisti in legatura cu viitorul publicatiilor lor, insa considera ca vor trebui sa se adapteze mai mult la era digitala.

Aproximativ 86% dintre respondenti considera ca programele de stiri ar trebui sa fie integrate serviciilor digitale, din moment ce doi din trei respondenti considera ca, in urmatorii zece ani, principala forma de consum a stirilor va fi prin media electronice sau prin telefoane mobile.
"In evolutia celei de-a patra puteri in stat, nu se mai pune problema daca, ci cum. Editorii stiu solutia: Inoveaza. Integreaza. Sau dispari".

In cadrul sondajului, 56% dintre respondenti au considerat ca in viitor, in mare parte, stirile printate sau pe internet vor fi gratuite. Procentul este in urcare, fata de 48% anul trecut.

Cei ce inclina catre modelul presei gratuite vin in mare parte din piete "emergente" ale ziarelor, precum America de Sud, Europa de Est, Rusia, Orientul Mijlociu si Asia, unde 61% dintre cei chestionati au raspuns ca stirile ar trebui sa fie gratuite.

Respondentii din Europa de Vest au fost mai putin convinsi ca stirile vor deveni gratuite, numai 48% dintre directorii de trusturi media considerand ca este posibil, in timp ce editorii din America de Nord au fost aproape de medie.

Industria presei scrise a fost afectata in ultimii ani de incercarea de a transfera continutul online si directorii vad inca numeroase probleme in viitor.

Potrivit celor 704 de directori chestionati, cel mai mare pericol pentru industrie este reprezentat de scaderea numarului de tineri care citesc ziarele, in timp ce numai 45% dintre editori au considerat ca va avea loc o imbunatatire a calitatii jurnalismului in urmatorii zece ani.