Cea mai mare crestere a cheltuielilor, de 96,6%, a fost inregistrata de uleiurile comestibile, de la peste 262 mil. lei la mai mult de 516 mil. lei, in special datorita scumpirii acestui produs cu 44% in 2007 (dec. 2007 fata de dec. 2006), conform Institutului National de Statistica.

Romanii au inceput sa cumpere din ce in ce mai mult si bauturi “still”, adica plate si cu un continut de fruct de sub 25%, ritmul de crestere al pietei fiind de aproape 52%, atingand un nivel de aproape 500 mil. lei, de patru ori mai putin decat vanzarile de bauturi carbonatate. Piata berii a crescut in ultimii doi ani cu aproape acelasi ritm, de circa 30%, de la 1,4 miliarde lei in 2005, la 1,78 miliarde de lei in 2006 si 2,3 miliarde anul trecut. Clasamentul celor mai importante 10 segmente de produse din comertul alimentar este condus de bere, de bauturile carbonatate si de cafea. Topul este completat, in ordinea vanzarilor, de apa minerala, salam, uleiuri comestibile, “still drinks”, ciocolata tablete, iaurt si guma de mestecat.

In cazul in care se iau in considerare si produsele nealimentare, datele dis­ponibile fiind cele pentru anul 2006, cel mai cumparat produs sunt tigarile, care acum doi ani au atins vanzari totale de peste 4,2 miliarde de lei, adica de aproape doua ori mai mult decat piata berii de anul trecut.