Viteza medie de deplasare in centrul Bucurestiului a scazut de la 15 km/ora in anul 2000 la mai putin de 10 km/ora in 2006. Semnalul de alarma a fost tras de Asociatia “Salvati Bucurestiul” prin publicarea raportului “Bucuresti, un dezastru urbanistic”. Potrivit ONG-ului, situatia a fost cu mult mai grava anul trecut cand, la orele de varf, pe unele artere principale, soferii bucuresteni s-au tarat pe sosele cu 2 km/ora. Ambuteiajele si cozile kilometrice care i-au scos din minti pe soferi au avut efecte dezastruoase si asupra activitatii Ambulantei. Timpul mediu cu care masinile Salvarii au ajuns la pacienti a urcat de la 12 minute in 2002 la 18 minute in 2005, pentru ca in 2006 sa ajunga la 35 de minute. In acest sens, una dintre consecintele blocajelor din trafic a fost, potrivit asociatiei, cresterea numarului de decese. Numai in anul 2006, peste 2.300 de persoane au murit in intervalul de timp de la primirea apelului de catre dispecerat si sosirea ambulantei, sustin reprezentantii asociatiei. Una dintre cauzele situatiei in care se afla Capitala este incoerenta sistemului de transport in comun. Daca in alte tari europene transportul public reprezinta optiunea principala a calatorilor, la noi, din cauza deficientelor, trece pe locul doi. Aceasta, deoarece liniile de transport in comun sunt slab conectate, nu au o frecventa respectata, iar benzile speciale pentru autobuze sunt inexistente in cea mai mare parte a orasului.