Inceput pe 17 august, cel mai mare eveniment de dans contemporan gazduit de Capitala Culturala Europeana, Sibiu Dans 2007, s-a incheiat ieri. Initiatorul Sibiu Dans 2007, coregraful si dansatorul Cosmin Manolescu, vede in festival sfarsitul unui moment pentru coregrafia romaneasca si inceputul maturizarii ei.

- E Sibiu Dans 2007, asa cum arata el la fata locului, evenimentul pe care ti l-ai dorit?

E un festival asa cum l-am gandit eu, publicul a venit la spectacolele propuse de noi, locatiile au fost foarte diferite si piesele la fel. Sunt foarte multumit de cum a iesit, desi e foarte greu sa organizezi un festival intr-un alt oras decat cel pe care-l cunosti, cu multe spatii, multi parteneri. Am avut noroc si cu vremea - festivalul are destule reprezentatii in aer liber.

- Si probleme?

Probleme sunt in mare parte legate de infrastructura orasului, de modul in care Sibiul este sau nu pregatit sa gazduiasca o astfel de capitala culturala europeana. Strada Azilului, unde am avut o serie de spectacole in cea mai veche biserica din oras (un spatiu superb) a fost desfundata si lasata asa pe toata perioada festivalului, ceea ce a creat probleme logistice si pentru noi, si pentru public. Accesul a fost destul de dificil, si as fi asteptat mai multa intelegere din partea celor care lucrau acolo, sa-si faca si treaba si sa acorde, totusi, atentie si evenimentelor care se petreceau la Biserica Azilului. Insa orasul e in transformare, e normal ca fiecare sa vrea sa-si faca proiectele, important e ca festivalul merge mai departe.

- Care e diferenta esentiala intre acest festival si cele pe care Fundatia Proiect DCM le-a organizat in Bucuresti?

In primul rand, e primul in care evenimentele sunt prezentate in spatii foarte diverse. Pana acum, festivalurile pe care le-am organizat la Bucuresti erau destinate unui teatru, unei scene clasice, conventionale; la Sibiu, mai bine de jumatate sunt in spatii neconventionale, in aer liber, la Dumbrava Sibiului, in vitrina magazinului Steilmann, la Pavilion...