Decizia companiei Walt Disney vine la doar cateva saptamani dupa ce asociatia americana de film Motion Picture Association of America a anuntat ca va incadra fumatul in aceeasi categorie cu violenta sau continutul sexual, in momentul in care stabileste varsta de la care un film poate fi vizionat.

Edward Markey, presedintele organismului de control al telecomunicatiilor din SUA, U.S. House Energy Subcommittee on Telecommunications and the Internet, a cerut reguli mai aspre pentru prevenirea fumatului la minori si a declarat ca este timpul ca si alte companii media sa urmeze actiunea Walt Disney.

"Stim ca prezenta fumatului in filme influenteaza major un copil in decizia de a se apuca de fumat. Acest lucru este o problema, mai ales ca majoritatea fumatorilor se apuca de fumat inainte de implinirea varstei de 18 ani", a afirmat Edward Markey.

Noua decizie a Walt Disney se inscrie intr-o politica de promovare a unui stil de viata sanatos pe care compania a anuntat ca o va aplica. Walt Disney a mai spus ca doreste sa nu mai vanda, din 2008, mancaruri cu grasimi in interiorul parcurilor sale de distractie.

In acest sens, Walt Disney a decis de curand sa nu reinnoiasca un contract cu McDonald's, cu care a avut o colaborare neintrerupta in ultimii zece ani.

Walt Disney Company include, in prezent, printre altele, studiourile Buena Vista International, Walt Disney Studio Entertainment, Touchstone si Miramax, retelele de televiziune ABC Television Network si ESPN, precum si parcurile de distractie Walt Disney Parks and Resorts. Compania a anuntat, pentru anul fiscal 2006, un profit net de 3,37 de miliarde de dolari, cu 33% mai mult decat in anul precedent.