Deschisa la sediul ICR Budapesta, expozitia "50 de semne abstracte" reuneste 50 de lucrari de sculptura, grafica, pictura expuse de 25 de artisti membri ai Uniunii Artistilor Plastici timisoreni. "Brancusi fotograf" (27 martie-15 aprilie), in conceptia Muzeului National de Arta al Romaniei si prezentata la galeria Institutului Cultural Central-European, face cunoscute publicului 40 dintre fotografiile realizate de Brancusi in atelierul sau parizian fie din Montparnasse 54, fie din Impasse Ronsin.
Aceste fotografii sunt imagini ale lucrarilor mestesugit si minutios asezate precum si autoportrete ale sculptorului inconjurat de operele sale. Fotografiile lui Brancusi au avut ca rol promovarea operei sale in afara Parisului, la momentul respectiv. De asemenea, ele au valoare documentara, imaginile constituind o ocazie de a inregistra vizual lucrarea finita. Totodata ele sunt si un mijloc de a obiectiva stadiile de creatie ale unei lucrari sau de a stabili locul acesteia in cadrul creatiei sale.
Aceste fotografii sunt imagini ale lucrarilor mestesugit si minutios asezate precum si autoportrete ale sculptorului inconjurat de operele sale. Fotografiile lui Brancusi au avut ca rol promovarea operei sale in afara Parisului, la momentul respectiv. De asemenea, ele au valoare documentara, imaginile constituind o ocazie de a inregistra vizual lucrarea finita. Totodata ele sunt si un mijloc de a obiectiva stadiile de creatie ale unei lucrari sau de a stabili locul acesteia in cadrul creatiei sale.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Brancusi a dominat francofonia la Budapesta.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Brancusi a dominat francofonia la Budapesta.