Organizatorul festivalului, Luigi Gageos, a spus ca se doreste promovarea unei noi imagini a festivalului, prin care se incearca atragerea unui public cat mai tanar, mai ales din Romania si Bulgaria. Prin brandul "Festivalul ofera, tu alegi", anul acesta se incearca evidentierea faptului ca publicul va avea "de toate pentru toate gusturile si varstele". Selectiile pentru concursurile si concertele din festival au durat peste un an si jumatate, iar accentul se va pune in mod special pe muzica live si, cu aceasta ocazie, organizatorii vor sa scoata in evidenta faptul ca romanii s-au saturat de playback. Ideea folosirii de spatii neconventionale este o moda in strainatate, unde foarte multe concerte se desfasoara in cluburi, baruri, in parcuri sau la metrou.

Principele Radu de Hohenzollern Veringen, unul dintre organizatori, a spus ca prin acest festival se scoate in evidenta pretuirea romanilor pentru cultura, dar si "importanta economica si strategica, prin promovarea culturii romanesti si a tarii". Din staff-ul festivalului fac parte foarte multi tineri, elevi si studenti care s-au oferit voluntari, ca traducatori sau ghizi pentru participantii straini la eveniment.