"Din 2007 se va admite intrarea in tara si inmatricularea definitiva a unor automobile cu niveluri de poluare foarte mari, departe de prognozatele norme Euro V, in schimbul platii unor taxe «speciale», de ordinul a mii de euro pentru un autovehicul", afirma presedintele ACR, Constantin Niculescu. El considera ca legile si taxa de inmatriculare favorizeaza companiile care comercializeaza masini noi.

Directorul ACR Dolj, Eugenia Nita, a declarat ca impunerea noii taxe pe inamtricularea masinilor vechi este un "bir greu de suportat", care afecteaza numeroasa clasa de mijloc a romanilor. "Noua taxa pe imatriculare va descuraja patura de mijloc, adica pe cei care cumpara masini second-hand si in leasing. Odata cu intrarea in UE, speram sa scapam de aceasta taxa pentru masinile mai vechi de opt ani, dar prin noile prevederi legislative, platim o taxa mai mare cu cat masina este mai veche", a continuat Eugenia Nita, citata de NewsIn. Directorul ACR Dolj a declarat ca taxa de inamtriculare va putea atinge si 10.000 euro, multe peste valoarea propriu-zisa a masinii. Nita considera ca, daca un roman cumpara o masina la mana a doua din tarile vecine, la intoarcerea in tara va achita o taxa de inmatriculare care va depasi valoarea autovehiculului.

Cumparatorii in leasing, net dezavantajati

Persoanele care au achizitionat o masina noua, dar in leasing, o sa plateasca, de asemenea, taxa de inmatriculare la o valoare foarte mare. Eugenia Nita a explicat ca un cumparator in leasing devine proprietarul masinii dupa ce a achitat ultima rata, adica dupa o perioada de trei sau cinci ani in care societatea-vanzatoare detine masina. "Astfel, in momentul in care cumparatorul devine proprietar, masina se considera a fi veche, el trebuind sa plateasca taxa de inmatriculare. Nimeni nu va simti prin aceasta masura ca dupa ce intram in UE vom scapa de accize. Aceasta noua taxa poate ajunge la o valoare mai mare decat cea a accizelor", considera Nita.