Potrivit studiului "Perceptia publicului privind imaginea politicului in programele de stiri", realizat de CURS la inceputul lunii august la cererea CNA, romanii chestionati se informeaza despre evenimentele politice ale tarii in proportie de 87% de la televizor, si numai cite 4% de la radio si presa scrisa.

In cadrul programelor de stiri, cei mai multi romani sint interesati de toate informatiile (40%), de informatiile politice (25%), de evenimentele sociale (12%), faptele cotidiene (7%) si stirile sportive (6%). Unul dintre rezultatele declarate de membrii CNA ca fiind ingrijoratoare este faptul ca 71% dintre respondentii la studiu au indicat ca fiind suficiente stirile politice difuzate de posturile de televiziune pentru a intelege ceea ce se intimpla in Romania si doar o cincime prefera sa se informeze si din alte medii. Studiul mai arata ca cei mai multi romani sint ajutati sa inteleaga viata politica in egala masura de stirile politice si de dezbateri, pentru 28% fiind suficiente stirile si pentru 24% dezbaterile politice.

Ralu Filip, presedintele CNA, a spus, ieri, ca aceste rezultate "confirma cele mai negre presupuneri: avem un public de televizor care a renuntat la memoria lui si traieste cu memoria sticlei". In acest context, spune Filip, "politicienii sint facuti si desfacuti de televiziuni", mediu care influenteaza cel mai mult perceptiile publicului, fiind un mijloc prin care se manipuleaza alegatorii. "Ma astept ca dupa cercetare sa creasca presiunea politicului asupra sticlei", a precizat Filip.