Aceasta este concluzia studiului realizat de catre o echipa de cercetatori din cadrul Institutului de Stiinte ale Educatiei. Cercetarea de tip sociologic intitulata "Educatia in familie. Repere si practici actuale" a fost initiata in scopul suscitarii atentiei asupra unui domeniu prea putin luat in consideratie pana acum - cel al educatiei parintilor si a viitorilor parinti - si acela de a oferi informatii utile si necesare celor care pot lua masuri in acest sens.

Studiul reflecta existenta unor probleme in general cunoscute, dar pentru a caror rezolvare se realizeaza prea putin. Desi familia isi asuma aproape in totalitate responsabilitatea educatiei copilului, considerandu-se autosuficienta in aceasta problema, parintii isi recunosc neimplicarea si isi exprima dorinta corijarii carentelor. De aici deriva necesitatea implicarii tot mai active a statului si a comunitatii in acest domeniu, prin intarirea sistemului legislativ si a celui institutional, elaborarea unor strategii si programe de dezvoltare socio-educationala, politici de evaluare a institutiilor educationale, incurajarea parteneriatului intre institutiile publice de educatie si administratie si cele ale societatii civile.
Institutul de Stiinte ale Educatiei adreseaza acest studiu tuturor celor interesati in initierea unor astfel de politici publice, asteptand solicitari din partea ONG-urilor si a altor institutii.