In cazul intocmirii proiectului tehnic de infrastructura se va tine cont de pastrarea pozitiei caii de rulare pe partea de est a Halei Matache, "prin diminuarea nesemnificativa a benzilor de circulatie, cu respectarea profilului de patru benzi auto si doua de tramvai", au anuntat autoritatile, relateaza MEDIAFAX.

Proiectarea trotuarului de vest prin porticul Halei va fi facuta in conformitate cu proiectul tehnic final. De asemenea, canalul colector va fi deviat din pozitia actuala sub Hala Matache, in zona circulatiei auto.

"Se instituie un moratoriu de doua luni privind lucrarile de construire in zona sensului giratoriu de la intersectia strazii Mircea Vulcanescu cu strada Berzei, cu exceptia lucrarilor tehnico-edilitare, indeosebi referitoare la canalul colector si la linia de tramvai", a precizat municipalitatea.

Lucrarile de infrastructura vor continua in baza proiectului initial pe segmentele Piata Victoriei - Calea Grivitei (inclusiv intersectia) si Calea Plevnei - strada Mircea Vulcanescu (exclusiv sensul giratoriu).

  • Cea mai mare operatiune urbana din ultimii 20 de ani

Primaria Capitalei, cu sprijinul Ordinului Arhitectilor din Romania si al MDRT, va organiza un concurs de solutii de arhitectura privind reamenajarea zonei Pietei Matache si a spatiilor publice adiacente, inclusiv integrarea Halei. Concursul urmeaza sa fie initiat pana in 30 octombrie 2011.

Primarul Capitalei Sorin Oprescu anunta in noiembrie 2010 ca Bucurestiul va putea fi traversat de la nord la sud in 20 de minute, pe traseul Piata Victoriei - Piata Cosbuc, in urma lucrarilor la diametrala Buzesti-Berzei-Uranus, pe care o califica drept "cea mai mare operatiune urbana din ultimii 20 de ani". Valoarea estimata a investitiei este de aproximativ 330 de milioane de euro.