• Masinile:
Masina este un bun a carei valoare scade cu un sfert, imediat ce aceasta a fost cumparata. Totodata, criza financiara ce a lovit intreaga lume a influentat productia marilor constructori auto, astfel incat, preturile au scazut. Un raport al Comisiei Europene sitat de evz, se arata ca, in 2010, masinile noi vandute in 24 de state din Uniunea Europeana, printre care se numara si Romania, s-au ieftinit. Potrivit sursei citate, romanii, care si-au cumparat anul trecut o masina, au platit cu circa 2,9% mai putin decat ar fi dat in 2009 pentru a achizitiona acelasi model. La bulgari scaderea de pret a fost una si mai accentuata, de 13%.

  • Locuintele

Ultimele analize au aratat ca apartamentele noi si cele vechi s-au devalorizat la fel de mult in ultimii ani, cu 39%, respectiv 40%. [Cu cat au scazut preturile locuintelor?]

  • Televizoare LCD sau plasmele

Acelasi trend de devalorizare l-au prins si electrocasnicele, in special televizoarele cu ecran LCD sau plasmele. Cum arata portretul robot al consumatorului modern?

  • Produsele IKEA

Retailerul suedez de mobila prezent si in tara noastra va opera reduceri de preturi de 2-3% in acest an si va continua si anul viitor cu procente similare.

"Intr-un interviu acordat Wall Street Journal, Mikael Ohlsson, CEO al IKEA, anunta ca gigantul suedez va taia cu 2-3% preturile anul acesta la cele peste 10.000 de produse din oferta, o reducere similara urmand sa fie facuta si in 2012. Strategia nu este noua, compania bazandu-si istoria de 68 de ani pe produse low-cost, obtinute prin taieri de cost pe tot lantul distributiei pana la client", noteaza mediafax.

  • Tehnologia:
Fie ca este vorba de computere sau de mult ravnitele tablete lansate de marii producatori IT din lume, mp3 playere, telefoane, smarphone-uri, sau aparate foto/video, aceste produse au o viata si un pret "scurt", deoarece, odata cu trecerea timpului, generatiile urmatoare le iau locul.

Un exemplu clar este pretul cititorului electronic (n.r: e-reader) Kidle, care a scazut la jumatate in intreaga lume dupa ce competitorii au lansat pe piata produse similare, sau pentru ca Apple a revolutionat piata cu tableta iPad.