In urma tuturor incidentelor, peste 200 de persoane au murit si aproximativ 1.300 au fost ranite, a anuntat adjunctul sefului Directiei Rutiere din IGPR, Marian Motoc.

  • Care sunt cauzele?

Cauzele cel mai frecvente sunt viteza prea mare, conducerea imprudenta a autovehiculelor si nerespectarea distantei in trafic. Perioada in care motociclistii si mopedistii ies cel mai des pe strazi este aprilie-octombrie, pentru conditiile meteo favorabile, relateaza MEDIAFAX.

Datele centralizate la nivelul spitalelor arata ca numarul pacientilor raniti in astfel de accidente reprezinta 15-20 la suta din patologia traumatica grava. De asemenea, accidentele in care sunt implicate vehicule pe doua roti provoaca cea mai grava patologie traumatica.

Totodata, comisarul sef Costin Tatuc de la Directia Rutiera, prezent la conferinta, a explicat care sunt principalele ale motocicletelor si mopedelor: echilibrul precar, sensibilitatea fata de conditiile meteo, protectia limitata a sistemelor si echipamentelor de siguranta, starea proasta a drumurilor, inclinatia spre viteza excesiva a soferilor si, nu in ultimul rand, carentele de educatie rutiera ale automobilistilor si pietonilor.

  • Motociclisti versus soferi de autoturisme

O alta problema o constituie ostilitatea dintre motociclisti si soferii de autoturisme, provenita din lipsa unei educatii care sa asigure "convietuirea" in siguranta a acestora. Acest fenomen duce la sicanari in trafic, provocand astfel accidente rutiere in care cel mai afectati sunt motociclistii.

In perioada 14 ianuarie- 1 noiembrie 2011se va desfasura campania "Imparte Drumul", constand in actiuni si intalniri cu motociclmotostii din Bucuresti si toate judetele tarii.