Intr-o scrisoare trimisa astazi Ministrului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Salvati Copiii trage un semnal de alarma asupra abuzurilor semnalate fata de copiii diagnosticati cu ADD/ADHD, integrati in scoli si gradinite de masa.

Din cazurile aduse in atentia specialistilor Salvati Copiii, reiese ca intr-un numar ingrijorator de mare de gradinite si scoli generale sunt exercitate presiuni asupra familiilor in care copilul are un astfel de diagnostic, in vederea excluderii acestuia din colectivul de elevi si mutarii lui intr-o alta unitate.
In plus, in clasele/grupele in care sunt integrati acesti copii, sunt utilizate tehnici si metode de disciplinare care genereaza efecte negative asupra dezvoltarii psihosociale a copiilor.

"Aceste tipuri de actiuni pot intari comportamentul negativ al copilului, pot genera abandonarea scolii si scaderea performantelor scolare si pot afecta dezvoltarea psihologica si sociala a copilului”, a declarat Gabriela Alexandrescu, presedinte executiv al organizatiei Salvati Copiii.

In scrisoarea trimisa Ministrului Educatiei, Salvati Copiii solicita transmiterea catre Inspectoratele Scolare judetene necesitatii mentinerii copiilor diagnosticati cu ADHD in colectivele in care sunt integrati si crearea de contexte educationale optime in care potentialul acestor copii sa fie valorificat, iar nevoile lor corespunzator adresate.

Totodata, organizatia cere ministerulu modificarea articolelor din Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar ce promoveaza forme de abuz emotional asupra copilului. Potrivit datelor Organizatiei Mondiale a Santatii, 220.000 de copii romani (5% din numarul total de copii), ar putea fi diagnosticati cu ADHD.