Potrivit proiectului, aceasta suma de 4,8 miliarde euro cuprinde cheltuielile cu imprumutul principal (3,108 miliarde euro), cheltuielile cu imprumutul subordonat - 670 milioane euro, cheltuielile legate de operare si intretinere se ridica la 323 milioane euro, taxele si impozitele si alte costuri - 584 milioane euro si inflatia - 146 milioane euro, informeaza NewsIn.

Ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, presedintele grupului Vinci si un reprezentant al companiei Aktor au semnat luni, contractul de concesiune pentru tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov. Semnarea contractului, programata pentru ora 17.00, a inceput cu o intarziere de circa 30 de minute, deoarece aeronava Tarom cu care presedintele grupului Vinci a ajuns in Romania a aterizat pe Otopeni cu intarziere.

Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, declara in 17 noiembrie ca, daca pana la finele anului 2009, nu va fi semnat contractul pentru autostrada Comarnic-Brasov, reiese ca asocierea care a castigat licitatia nu mai este interesata de punerea in practica a proiectului.

Contractul de concesiune al autostrazii Comarnic-Brasov a fost castigat de consortiul format din firmele Vinci Concessions SAS, Aktor Concessions S.A., Vinci Construction Grand Projets SAS si Aktor SA, valoarea totala a acestuia fiind de 1,507 miliarde euro. Concesiunea presupune ca firmele sa construiasca autostrada din fonduri proprii, urmand ca de la data cand se preia amplasamentul statul sa achite pe o perioada de 26 de ani 180 milioane de euro pe an.

Tronsonul Comarnic-Brasov are o lungime de 58 km si este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov.