Intr-un spot, o femeie tanara, in lenjerie intima se misca lasciv, in timp ce doi zugravi exclama „Mama, cat e de buna! Uite-o cum se intinde!”. Cei doi vorbesc insa despre Vopseaua Adeplast. Intr-un alt spot, doi zidari poarta urmatorul dialog: “Auzi, ti s-a intarit? Nu ma, nu mi s-a intarit”, “Nici acum nu ti s-a intarit, ma? Parca incepe sa se intareasca”.
Aceste reclame care fac in mod evident apel la sexualizarea imaginii femeii, au fost remarcate de catre europarlamentara Daciana Sarbu care a cerut interzicerea reclamelor pe timpul zilei si mutarea lor dupa ora 22, datorita continutului pronografic.
Daciana Sarbu: O pledoarie pentru decenta
Daciana Sarbu a postat si pe blogul ei, motivele pentru care considera ca aceste reclame nu-si au locul in programele televiziunilor.
“Potrivit unei cercetari realizate la comanda CNA, peste doua treimi din copiii cu varste cuprinse intre 6 si 10 ani urmaresc publicitatea la televizor. Dintre acestia, cei in varsta de 6 ani sunt cei mai mari consumatori de reclame tv (75%). Faptul ca spotul mentionat este prezentat in timpul zilei si nu dupa ora 22 inseamna ca el este vizionat fara restrictii de catre copii. Nuditatea si limbajul prezentate nu intra in categoria pe care eu sau orice alt parinte sa o considere potrivita pentru copii”, argumenteaza europarlamentara.
“Conform unor concluzii CNA, copiii tind sa se expuna la publicitate ca la orice alte emisiuni de televiziune, privindu-le cu aceiasi ochi si nediferentiindu-le. Acest segment de public isi formeaza reprezentarile sociale si comportamentale inclusiv in functie de informatiile sau sugestiile oferite de astfel de clipuri publicitare. Drept urmare, din asemenea clipuri in care femeile sunt portretizate ca simple obiecte de uz sexual ei pot desprinde concluzii generale referitoare la rolul femeii in societate”, noteaza aceeasi Daciana Sarbu .
Un alt argment al fel de puternic este si acela ca , potrivit statisticilor UNFPA, femeile intre 15 si 44 de ani sunt mai predispuse la riscul de viol sau violenta in familie decat la riscul de a contracta orice forma de cancer sau de a fi implicate intr-un accident rutier. De asemenea, intre 40 si 70% dintre femeile care au fost supuse violului sau violentei in familie au fost victimele propriilor soti. Prin reducerea femeii la statutul de accesoriu sexual, la care contribuie inclusiv clipul citat, astfel de comportamente sunt incurajate in mod aproape direct” .
In urma acestei sesizari, CNA a decis ca reclamele Adeplast in cauza sa fie difuzate dupa ora 20.
„Eu ma intreb cum e posibil ca asemenea badaranie numita publicitate sa-si faca loc in spatiul mass mediei vizuale. Chiar nu mai avem alte resurse de a vinde vopseluri, gleturi si materiale de constructii decat recurgand la pornosaguri? Vindem orice recurgand la pornosaguri? Si ma mai enerveaza ca CNA e orb la imaginile pornografice, imagini cu femei in ipostaze umilitoare, stupide, jenante care se difuzeaza din ce in ce mai des la tv si ca a trebuit ca tocmai Daciana Sarbu de la Bruxelles sa ia atitudine ca sa se faca ceva”, noteaza si blogul feminist blogul-medusei.blogspot.com.
Media Consulta considera ca a facut “o treaba buna”
Pagina de media arata ca cele doua spoturi au fost realizate de catre compania de publicitate Media Consulta, care nu interpreteaza decat in termini de succes conceptul creativ al Campaniei publicitare pentru produsele AdePlast: <<Inainte de toate, nu este o campanie conventionala, nu functioneaza dupa regulile publicitatii clasice, face apel la resorturi pe care publicitatea clasica le ignora sau la care nu are acces si are ca scop nu doar awarness-ul, ci crearea de word of mouth.”
“Mesajul spotului pentru glet este “Gletul Meseriasului se intareste mai greu“. Acesta e USP-ul gletului (Unique Selling Point, n. Red), pentru care clientul a investit in productie>>, argumenteaza realizatorii campaniei.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Pornografia AdePlast interzisa la interventia Dacianei Sarbu.