• Studentii romani optimisti, in ciuda crizei
Sondajul de opinie a evidentiat faptul ca studentii romani sunt totusi optimisti in privinta carierei, in ciuda crizei financiare si a recesiunii.

Criza financiara si, in consecinta, recesiunea economica globala creeaza un mediu nou si cu multe provocari pe piata muncii. In mod surprinzator, majoritatea studentilor romani (70,6% in 2009) se arata chiar mai increzatori decat in trecut (58,4% in 2007) in privinta perspectivelor de cariera si aproape la fel de increzatori ca si colegii lor germani (2009: 74% / 2007: 72,4%).
  • Job hopping-ul nu mai e la moda
Singurul aspect care s-a schimbat in atitudinea lor, este acela ca tinerii sunt in cautarea unui loc de munca sigur si pe termen lung si ca, “Job hopping” (trecerea de la un loc de munca la altul in perioade scurte de timp, in cautarea unui salariu mai bun), nu mai este in trend. Siguranta locului de munca a avansat considerabil in clasamente (65,4% 2009 / 31,9% in 2005).

Media perioadei de angajare la o companie este de la unul la trei ani (27,6 % in 2009 / 33,9 % in 2007), insa numarul studentilor care isi imagineaza sa lucreze mai mult de zece ani la acelasi angajator (2009:16,4% / 2007:13,2%) a crescut.
  • Factorul financiar, motivatia de top pentru schimbarea locului de munca
Marea majoritate dintre studentii intervievati (76%) si-ar schimba locul de munca pentru un salariu mai bun, pentru factori precum dezvoltarea personala (41,8%) si un mediu de lucru favorabil (30.9%). Din aceleasi motive, studentii ar accepta o oferta de munca in strainatate (56% in 2009), chiar daca gasirea unui loc de munca in Romania castiga in importanta (2009:36% / 2007: 26,6%).

Sondajul realizat de catre Continental AG, agajator de top in domeniul auto, a avut un esantion de 1031 de studenti din Romania, cursanti la cele mai importante centre universitare din tara, cu profile realiste.