2% dintre persoanele de peste 15 ani din mediul urban iau in considerare varianata de a se muta in zone rurale, acestea declarand ca in urmatorul an intentioneaza sa se stabileasca la tara.

Un procent similar este reprezentat de cei care si-au schimbat deja domiciliul in ultimele 12 luni, de la oras la sat.
In general, sub 10% dintre oraseni obisnuiesc sa-si petreaca o perioada mai mare de timp, de peste o luna, la tara. Cu toate acestea, rudele si cunostintele din mediul rural sunt un sprijin important pentru o treime dintre oraseni, acestia obisnuind sa primeasca diverse alimente de la tara.

O alta sursa de legume si fructe pentru cei de la oras o reprezinta propriile gradini, chiar daca locuiesc in zone urbane. Astfel, aproape un sfert dintre acestia consuma propriile alimente, cu precadere persoanele care locuiesc in orase mici, cu mai putin de 50.000 locuitori.

Cu toate acestea, 85% dintre oraseni se bazeaza pe alimentele cumparate din piata. Tinerii prefera magazinele si nu se declara responsabili cu aprovizionarea in gospodarie. O pondere mai mare a celor care cumpara din magazine se regaseste in Ardeal, dar si in orasele mari.

In mediul rural, desi oamenii dispun de gradini si animale, produsele din magazine sunt indispensabile. Dintre alimentele pe care locuitorii de la tara le consuma , aproximativ jumatate provin din magazine, iar cealalta jumatate este reprezentata de produse obtinute in gospodarie sau achizitionate de la alti tarani. O pondere mai mica a alimentelor procurate din magazine o intalnim in randul varstnicilor (65 ani si peste) si al locuitorilor din Oltenia, in timp ce in Muntenia si Dobrogea acestea predomina.

Informatiile provin din partea GfK Omnibus, studiu realizat lunar, si sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste. Esantionul este format din 1100 persoane din zona urbana si rurala, iar culegerea datelor a fost realizata in iulie 2009.