Romania nu poate concura cu vecinii in ceea ce priveste plajele in conditiile in care este una dintre putinele tari din Europa care nu au o plaja certificata “Blue Flag”, alaturi de Rusia, Finlanda si Germania. In aceste conditii, campaniile publicitare pregatite de Elena Udrea pot sa se dovedeasca benefice pentru alte zone turistice ale tarii, nu insa si pentru litoralul romanesc. Daca pentru romani distinctia “Blue Flag” nu este importanta, ea conteaza in cazul touroperatorilor straini, deoarece garanteaza ca plajele respective sunt amenajate, curate, iar calitatea apei este buna, astfel ca turistii se vor simti confortabil. Daca in urma cu trei ani existau plaje “Blue Flag” in Mamaia, Eforie Nord, Neptun, Venus si Saturn, in prezent in Romania nu mai exista nici o plaja cu steag albastru.

“Certificatul «Blue Flag» conteaza foate mult pentru marii touroperatori straini, este un argument in plus.

Clientul poate fi foarte multumit cu o statiune frumoasa, cu o camera de hotel buna si cu o plaja curata. Daca ii mai dai ceva in plus va fi si mai multumit”, spune Ciprian Popescu, directorul general al agentiei Danubius, reprezentantul TUI in Romania. Autoritatile arunca pisica in ograda celor care vor concesiona plajele.