Ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a anuntat in urma cu o luna ca va reforma programa scolara de la liceu pe bani de la Uniunea Europeana. Insa specialistii din educatie spun ca nu aceasta este problema, ci formarea profesorilor si evaluarea elevilor. “Tot vorbim de curriculum, cel intentionat (n.r. - programa scolara realizata de Ministerul Educatiei) si cel realizat la clasa. Putem sa facem cea mai perfecta programa educationala daca nu ne uitam la profesori. Si formarea noastra ca profesori este extrem de discutabila, mai ales in ceea ce priveste formarea initiala, din facultate”, spune ironic Eugen Palade, directorul Centrului Educatia 2000+, la o dezabatere organizata de Societatea Academica Romana pe tema programei educationale si a predarii stiintelor exacte in scoala.

Cat despre evaluarea elevilor cu subiecte postate pe Internet, “profesorul crede ca reusita lui este succesul elevului la examene si automat ca nu mai predam ceea ce trebuie sa predam, ci ceea ce va fi evaluat”, spune profesorul Eugen Palade.