Vor fi schimbate 37 piese conventionale (schimbatori si traversari) si 2.628 kilometri linii tramvai pe Bulevardul Bucurestii Noi, in intersectia Dristor cu Camil Ressu, in intersectia strazii 11 Iunie cu strada Pr. Istrate, in bucla intoarcere tramavai Zetari, in bucla intoarcere tramvai Lacul Tei.

Conform proiectului de hotarare, modernizarea este necesara din cauza starii precare a caii de rulare care nu mai permite functionarea tramvaielor in regim de siguranta pentru calatori. Au fost constatate mai multe deficiente: deraieri, circulatie cu vitreza mica a tramvaielor in zone cu cale de rulare precara, care ingreuneaza circulatia generala, arata NewsIn.

Transportul in comun in Bucuresti are nevoie de 400 de tramvaie noi, dar Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) nu are resurse financiare de a le achizitiona in bloc asa cum a facut cu autobuzele Mercedes, potrivit edilului sef al Capitalei, Sorin Oprescu.

Municipalitatea nu a cumparat niciun tramvai nou in 2008, ultimele achizitionate au fost in numar de 23 in 2007. Anul trecut s-a reusit doar modernizarea a 15 tramvaie cu podea joasa. Mai mult, in ultimii doi ani au fost casate 36 tramvaie, astfel ca numarul celor functionale este de 506 in prezent. Cele 506 tramvaie deservesc 26 trasee in Capitala.