“Misiunea de audit a MJCL nu trebuie sa se constituie intr-o imixtiune in activitatea judecatoreasca si nu poate viza aspecte legate de cariera magistratului si modul de exercitare a functiei de conducere, acestea fiind atributul exclusiv al CSM”, se arata intru-un comunicat trimis redactiei 9am.

Potrivit CSM, scopul misiunii de audit in cazul de la Mures trebuia sa se limiteze la consilierea conducereii instantei pentru buna administrare a veniturilor si cheltuielilor publice, perfectionarea activitatii entitatii publice si operatiunile efectuate de tribunal in calitate de ordonator tertiar de credite.

Conducerea instantei a adus la cunostinta CSM solicitarile echipei de audit din cadrul Ministerului Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, care vizau:

  • fisele posturilor pentru personalul din cadrul Tribunalului Mures si judecatoriile din circumscriptie care detin functii de conducere sau exercita atributii de control intern,
  • graficul privind circulatia documentelor in cadrul instantelor,
  • programele de perfectionare profesionala pentru intreg personalul, atat cu functii de conducere cat si cu functii de executie,
  • corespondenta cu Ministerul Justitiei si CSM cu privire la organizarea si exercitarea controlului intern,
  • au fost solicitate, verbal, registrele de control ale instantei, care sunt verificate exclusiv de catre Inspectia judiciara a CSM.

CSM a constatat ca din activitatea de control desfasurata de catre directia de Audit Public Intern rezulta in mod evident ca se are in vedere verificarea inclusiv a prestatiei presedintelui, vicepresedintelui si a presedintilor de sectie in exercitarea functiilor de conducere pe care le detin, aspecte reiesite din setul de intrebari anexat memoriului transmis presedintelui instantei, lucru care ar fi ilegal.