"S-a declansat conflictul de munca intre firma franceza Alstom si salariatii Metrorex. La ora actuala, a expirat contractul colectiv de munca si nu se aplica prevederile privind cresterile salariale, cum erau stipulate in contract", a declarat Ion Radoi.
Potrivit acestuia, salariatii de la Intretinere Metrou sunt in fata unui refuz de a aplica prevederile legale la Metrorex de catre Alstom.
"In 2004, personalul de intretinere a metroului era 1.200 de salariati si acum sunt numai 530 salariati. In 2009, in urma preluarii de catre firma franceza Alstom, contractul anual pentru intretinere ne costa 50-60 milioane euro, iar, in aceste conditii, a fost incheiat un acord social prin care salariatii trebuiau sa beneficieze de aceleasi drepturi cu cei care au ramas in activitatea de exploatare", a mai spus Radoi.
Potrivit lui Radoi, prin faptul ca a scazut numarul salariatilor, contractul cu Alstom, in loc de 50-60 milioane euro pe an ar fi trebuit sa coste sub 10 milioane euro, pentru activitatea pe care o desfasoara.
Presedintele sindicatului USL Metrou a subliniat ca pana in 15 aprilie se va cunoaste exact situatia.
Reprezentantii sindicalistilor Metrorex au precizat ca s-a produs o crestere a numarului de calatori in timp, de la 230.000 la 700.000, dar numarul de angajati a ramas acelasi. Totodata, acestia spun ca a scazut cu 50% fondul de salarii, a scazut numarul angajatilor si, cu toate acestea, se platesc 50-60 milioane euro catre Alstom, bani ce nu-si gasesc justificarea.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Metroul s-ar putea inchide de Paste.