"Ochi intunecati scanteietori, pantaloni mulati, o palarie cu imprimeu de leopard si o voce aproape la fel expresiva atunci cand vorbeste ca atunci cand canta" sunt cateva dintre detaliile elogiosului portret pe care "The Independent" il face sopranei romane, revenita de curand in paginile ziarelor pentru rolul din "Madama Butterfly", lansata de curand la EMI. Considerata de autoarea articolului cea mai importanta diva a momentului, Angela Gheorghiu ar putea oricand sa le surclaseze pe Dame Nellie Melba, Maria Callas ori Jessye Norman, artistele al caror nume ocupa cateva dintre locurile principale din istoria operei. Ceea ce o face pe solista romana sa corespunda atat de bine "fisei de post" nu sunt doar vocea si abordarea artistica a rolurilor, ci si exigenta cu care Gheorghiu isi alege rolurile, exigenta pe care o parte a criticii o echivaleaza cu capriciile.

Nelipsita din rubricile de barfe din lumea operei, noua solista din "Madama Butterfly" si-a construit o parte din reputatie prin absentele repetate de la propriile spectacole, dar si prin atitudinea ? la Bonnie&Clyde pe care, alaturi de sotul sau, tenorul Roberto Allagna, si-a construit-o de-a lungul anilor.

"OK, si ce-ati prefera? Daca nu sunt buna, asta este un lucru rau si pentru mine, si pentru public. Ce sa fac, sa urc pe scena si sa nu fiu buna? Sau sa anulez? Dintre acestea doua, trebuie sa fiu suficient de desteapta si sa aleg varianta cel mai putin rea. (...) Imi place sa am succes, imi place sa fiu frumoasa, vreau sa cant bine. Nu sunt o masochista care sa iasa pe scena ca sa fie huiduita", isi justifica Angela Gheorghiu alegerile in interviul pentru Jessica Duchen de la "The Independent". Dupa parerea jurnalistei, curajul de a spune lucrurilor pe nume cu orice risc se datoreaza, in parte, faptului ca artista a trait destul de multa vreme sub regimul comunist, unde libertatea de expresie era un tabu: "Avem de-a face cu o femeie minunata careia ii place sa spuna ce crede si careia nu-i pasa daca va avea de suferit pentru asta", sustine Duchen. Originea romana i-a atras insa sopranei si cateva porecle, printre care si cea de "Draculette", cuplul Gheorghiu-Alagna fiind supranumit uneori "The Ceausescus".