In acelasi timp, numarul celor care considera ca economia stagneaza sau ca inregistreaza o crestere moderata s-a redus.

"Romanii par sa fie mult mai constienti de existenta unei crize comparativ cu starea de spirit din decembrie. Probabil ca au inceput deja sa simta repercursiuni la nivel personal", spune Adina Vlad, Managing Partner Unlock.

Increderea consumatorilor in principalele sectoare ale economiei continua sa scada, insa comunicatiile, turismul si educatia se mentin in topul celor mai bine cotate domenii. In timp ce sectorul constructiilor inregistreaza cea mai mare scadere la capitolul incredere (15 puncte procentuale mai putin fata de decembrie 2008), sectorul publicitatii si relatiilor publice inregistreaza o crestere de sase puncte procentuale, ajungand pe locul patru in topul increderii consumatorilor, de pe pozitia a noua.

"Consumatorii vor sa fie la curent cu planurile companiilor si asteapta solutii din partea acestora. Fie ca este vorba de promotii si oferte care ii ajuta la o mai buna planificare a bugetului, fie ca e vorba despre evolutia unui anumit sector, oamenii cauta informatii pentru a face cea mai buna alegere intr-o perioada in care resursele financiare pot deveni limitate. Astfel, publicitatea si relatiile publice, care deservesc in mare parte nevoia de informare a consumatorilor, capata tot mai multa incredere si isi dovedesc importanta intr-o perioada dominata de incertitudine", a declarat Tereza Valcan, Managing Director al agentiei de relatii publice Civitas Global Ketchum.