Practic, orice bucurestean poate suna, non-stop, la numarul 0800.800.822, unde doi operatori preiau apelurile legate de defectiuni la retele edilitare (apa, canal, gaz, telefonie, curent electric, energie termica, transport public de suprafata, iluminat public), drumuri (gropi, tasari, surpari, canale lipsa) si semaforizare.

In functie de natura problemei, operatorii redirectioneaza apelul catre unul dintre cei 10 dispeceri responsabili sa consemneze defectiunea astfel incat aceasta sa fie inlaturata cat mai repede si eficient cu putinta. Altfel spus, potrivit edililor, oricine suna si reclama va primi asigurari ca problema va fi rezolvata repede si bine.

Promptitudinea in rezolvarea problemelor este insa discutabila in conditiile in care, potrivit chiar edililor, repararea unei tevi sparte pe strada poate dura minimum cinci zile. Iar asta deoarece, chiar daca Apa Nova, compania responsabila de distributia apei in Capitala, intervine si repara teava in 72 de ore, strada sparta pentru a se putea interveni la teava va fi reparata si ea, ulterior, in termen de cel putin 48 de ore, in functie de stare vremii.

In plus, dupa cum reporterul NewsIn a constatat chiar la ora inaugurarii dispeceratului, acesta se poate transforma din "birou de reclamatii" in "birou de informatii". Iar asta pentru ca, la preluarea unuia dintre apeluri, dispecerul responsabil de problema sesizata a raspuns cu "Asteptati putin, va dau imediat un numar al nostru, de la dispeceratul propriu al regiei, sa povestiti acolo care este defectiunea si...se rezolva".