Prin comparatie, in urma cu 80 de ani, un tren cu locomotiva cu aburi parcurgea aceasta ruta in maximum trei ore.

Lucrarile de reabilitare a liniei de cale ferata Bucuresti-Constanta, cel mai mare proiect de modernizare a caii ferate, ar putea fi oprite din cauza Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA. Aceasta in pofida faptului ca Guvernul a imprumutat peste 180 milioane de euro pentru reabilitarea acestui tronson de la Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala. Motivul blocajului la care s-a ajuns este acela ca directorul general al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, Constantin Manea, nu aproba plata lucrarilor pe tronsoanele deja executate. Dupa ce firma Astaldi, una din firmele care a lucrat la tronson, a oprit lucrarile, din cauza ca CFR SA, operatorul infrastructurii feroviare, nu si-a respectat obligatiile contractuale, si grupul de firme Swietelsky-Wiebe si Takenaka, care reabiliteaza tronsonul Fetesti-Constanta, ameninta cu rezilierea contractului pentru ca nu a primit 40 milioane de euro.