Premierul Emil Boc a anuntat, in urma cu o saptamana, in cadrul unei vizite la Automobile Dacia, ca Executivul va infiinta grupul interministerial. ”Masina electrica va fi masina viitorului in 10 - 20 de ani si trebuie sa ne pregatim, asa cum se pregateste intreaga Uniune Europeana”, a argumentat Boc.

Pana aici totul bine si frumos, insa premierul a uitat sa se gandeasca si la drumurile de la noi, care nu sunt nici pe departe pregatite pentru masinile electrice, mici si firave, care la prima groapa “tipic romaneasca” probabil ar capitula.

Cu toate astea, ministrul Videanu pare optimist, chiar putin impulsionat de ideea “ingenioasa” a premierului: ”Cei doi producatori din Romania - Renault si Ford - sunt printre pionierii cercetarii in ceea priveste autovehiculul electric si cred ca este o mare oportunitate pentru Romania de a dezvolta si incuraja utilizarea acestuia in Romania”, a declarat Videanu.

Lastunul lui “Nea Nicu”

Un alt exemplu “genial”, tot din ograda noastra este cel al “Lastunului lui nea Nicu”. In 1980, dictatorului pus pe economii la singe i-a venit o idee: e nevoie de o noua masina, una romaneasca, mica si care sa consume putin. El i-a adunat la Institutul National de Motoare Termice (INMT) pe cei mai mari specialisti romani si le-a cerut sa faca o masina ieftina, din tabla de 0,40, cit cea de la cutiile de bere, pinza, lemn si plastic, care sa consume cit mai putin spre deloc. In 1986, Dacia 500 “Lastun”, primul autoturism romanesc, s-a nascut la Tehnometal, devenita Uzina de Autoturisme Timisoara, dupa ce Ceausescu amenintase constructorii cu puscaria, iar seful colectivului fugise in Germania. Primul exemplar s-a pus in vinzare de ziua lui Ceausescu, pe 26 ianuarie 1988, dar pina la revolutia din decembrie s-au vindut doar 500 de exemplare. Pregatit timp de vreo 6-7 ani, Lastunul nu a reusit sa fie altceva decit simbolul perfect al industriei comuniste, adica reeta esecului garantat, scrie Inpolitics.