Un nou link pe site-ul Senatului face legatura utilizatorului cu "propunerile legislative aflate in consultare publica", mai exact acele proiecte initiate exclusiv de catre parlamentari. Astfel, toate persoanele care au de facut recomandari, sugestii sau propuneri, completeaza un formular on-line cu numele, prenumele, adresa, e-mailul si numarul de telefon si isi pot exprima parerile, pot face sugestii si pot incarca materialele pe care le considera utile proiectului. Comentariile si opiniile pot fi depuse si in scris la adresa Senatului, prin fax sau personal, la sediul Senatului, Biroul de Relatii Publice, transmite NewsIn.

Conducerea Parlamentului a adoptat, pe 9 martie, o hotarare privind aprobarea procedurii interne aplicabile in cazul elaborarii si adoptarii proiectelor de lege si a propunerilor legislative inregistrate la Senat. In respectiva sedinta, presedintele Senatului Mircea Geoana a apreciat ca proiectul este unul care "optimizeaza" legiferarea si o face mai deschisa, iar membrii Biroului Permanent l-au aprobat in unanimitate.

Documentul impune implicarea mai activa si mai organizata a serviciului tehnic-legislativ din cadrul Directiei legislative in acordarea de asistenta de specialitate senatorilor pentru fundamentarea propunerilor legislative, cu atat mai mult cu cat serviciul in cauza realizeaza "o evaluare primara a propunerilor legislative initiate de senatori", in termen de 10 zile calendaristice de la inregistrarea acesteia la Secretariatul General.

"Serviciul tehnic-legislativ transmite personalului de specialitate al grupului parlamentar un punctaj privind proiectul de expunere de motive si un punctaj privind proiectul propunerii legislative, in termen de 5 zile lucratoare de la primirea solicitarii", se arata in documentul adoptat de Senat.