Comisia de ancheta propusa de Bota priveste investigarea conditiilor de legalitate prin care au fost incheiate si, respectiv, modificate "contractele pentru stoparea proiectelor negociate in 2004 si care urmau a fi realizate in parteneriat public-privat, pentru stoparea unor contracte". Acestea se refera la contractele pentru realizarea lucrarilor la Autostrada Transilvania, Autostrada Moara Vlasiei - Ploiesti, actiunile de decontaminare si punere la dispozitie a terenului necesar in zona Turda, pentru terenul aferent constructiei autostrazii Bechtel, pentru lucrarile de modernizare si reabilitare a DN12, DN15 si DN6 si neinceperea pana la aceasta data a tronsonului de autostrada Deva-Orastie, scrie NewsIn.

Bota a invocat totodata neabsorbtia fondurilor UE - preaderare si postaderare, intre motivele pentru care a solicitat extinderea investigatiilor si pentru activitatea Directiei finantari externe din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii si a departamentelor din CNADR care s-au ocupat sau se ocupa de activitatea necesara absorbtiei de fonduri europene (ISPA, coeziune si structurale).

Senatorul PSD mai motiveaza ca hotararea de declansare a investigatiei unei comisii de ancheta "este necesara datorita faptului ca la nivelul Ministerului si a CNADR, nu exista preocupari serioase pentru absorbtia fondurilor europene, atat de necesare pentru dezvoltarea tarii si realizarea interoperabilitatii cu infrastructura de transport europeana, chiar daca, de la buget au fost puse la dispozitie fondurile necesare pentru angajarea si specializarea personalului necesar pentru absorbtia acestor fonduri".

"In Romania nu exista o retea de infrastructura rutiera moderna, chiar daca, la finele anului 2004 au fost incheiate contracte, in special in parteneriat public-privat, pentru 800 km de autostrada, finalizate negocierile cu institutiile financiare internationale in vederea inceperii de noi contracte in 2005. Azi putem constata ca pretul construit pentru kilometrul de autostrada este cel mai mare din UE, solutiile tehnice nu se respecta, se modifica dupa bunul plac al constructorilor cu complicitatea persoanelor care se ocupa de gestionarea derularii contractelor", mai sustine Bota. Potrivit proiectului de hotarare propus de acesta, comisia de acnheta ar urma sa aiba 9 membri, iar raportul sa fie prezentat pana pe 31 martie. Alaturi de Bota au mai semnat 37 de senatori PSD si 12 senatori PNL.