Presedintele le-a spus, sambata, studentilor, ca exista un paradox in ceea ce priveste sistemele nereformate din Romania-Educatia, Justitia, Sanatatea, care nu au reusit sa se alinieze la noile exigente ale momentului, potrivit NewsIn. "Este un paradox ca exact sistemele cu cea mai mare densitate de oameni cu studii superioare s-au reformat cel mai putin. Cand s-a pus problema reformarii mineritului, s-a facut, problema reformarii cailor ferate s-a facut, problema reformarii economiei romanesti s-a facut. Inca mai sunt destule de intreprins si-n aceste directii, dar procesele de reforma au mers", a exemplificat seful statului.

Basescu a incercat un raspuns pentru blocajul reformelor in aceste trei domenii - Justitia, Sanatatea, Educatia, "cele mai elevate segmente ale societatii romanesti", apreciind ca motivele acestei stari de fapt sunt, pe de o parte, prezenta consistenta a acestor categorii in Parlament, "unde au dobandit o influenta majora in a mentine status-quo-ul de la un moment dat" si, pe de alta parte, "a fost jocul si interesul politic". "Toate categoriile sunt cu un mare impact social si atunci clasa politica nu a avut forta sa mearga in profunzimea reformarii sistemului. S-a multumit doar sa enunte idei de reforma, dar sa nu schimbe nimic", a conchis presedintele.

In acest context, seful statului le-a spus studentilor ca, in acest moment, se impune nevoia de reformare a sistemului de Educatie din Romania. "Voi fi un sustinator al aplicarii solutiilor propuse de Comisia prezidentiala, pentru ca a lucrat neutru de interesele politice, a fost o comisie care a incorporat cei mai valorosi oameni care puteau sa propuna formule de reformare a sistemului de educatie", a spus Basescu, adresand un apel catre studenti pentru a citi si sustine solutiile legislative propuse de Comisia condusa de fostul ministru al Educatiei, Mircea Miclea.

Basescu a pledat pentru necesitatea ca, in acest moment, in baza analizelor si dezbaterilor facute pe marginea ideilor de modernizare a sistemului, sa se treaca la adoptarea legilor care sa fie "motorul" reformei din Educatie. Seful statului a argumentat necesitatea adoptarii legilor vizand sistemul de Educatie cu poblemele identificate in cadrul invatamantului superior, si anume lipsa de competititvitate, lipsa de reprezentativitate, decredibilizarea diplomelor si doctoratelor, numarul prea mare de locuri in facultati.