Din document rezulta ca, dupa negocieri aprinse, care au durat peste o luna, ministrul Radu Berceanu a cedat la toate pretentiile financiare ale partii americane. Bechtel a castigat peste 39 milioane de euro, fara a pune la socoteala costul lucrarilor.

Banii reprezinta valoarea lucrarilor necertificate, penalitati si alte solicitari financiare

Conform protocolului, din 57 milioane de euro, bani ceruti de Bechtel pentru lucrari necertificate (cu defectiuni), Compania de Autostrazi ar putea aproba plata a 26 milioane de euro. In plus, Ministerul Transporturilor va mai plati 3 milioane de euro pentru modificarea solutiei tehnice a lucrarilor si 3,27 milioane de euro penalitati pentru intarzierile la plata de anul trecut. In plus, Bechtel a solicitat aproximativ 7 milioane de euro drept compensatie pentru cresterea accizei la combustibil

Ca sa reinceapa lucrarile in acest an, Bechtel a mai pretins ca Ministerul Transporturilor sa ii asigure disponibilitatea finantarii, prin confirmare scrisa de la Ministerul Finantelor. Singurul punct castigat in negocieri de Radu Berceanu este sistarea platii in avans a lucrarilor pe 2009, respectiv 130 milioane de euro. Luna viitoare vor avea loc noi runde de negocieri, la care Berceanu va incerca sa convinga Bechtel sa renunte la suma de un milion de euro pe care statul roman o achita lunar americanilor pentru cheltuieli de protocol