Vestea ca ministrul Radu Berceanu ii va destitui pe cei 24 de directori ai companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor i-a surprins atat pe cei in cauza, cat si pe specialistii in managementul resurselor umane.Este, intr-adevar, spectaculos sa dai afara sefii unor societati ca Metrorex, CFR, TAROM sau Compania de Autostrazi, dar motivul invocat de Berceanu i-a dezamagit pe cei mai multi.

“Decizia mea este justificata deoarece acesti directori au salarii de sute de milioane pe luna, in timp ce ministrul are un salariu putin peste 40 milioane de lei pe luna”, a spus Berceanu. Altfel spus, nu o eventuala incompetenta a managerilor in cauza era problema, ci faptul ca acestia ridica salarii mai mari decat ministrul insusi.

Nu exista politici privind salarizarea

Dincolo de controversele astfel create, amincercat sa aflam ce atributii are de indeplinit o persoana care conduce o companie de ordinul miliardelor de euro, cu mii de angajati si bugete anuale de sute de milioane de euro pentru a-si merita lefurile.

Opiniile specialistilor converg catre ideea ca pentru un astfel de post nu e in niciun caz suficienta suma de 4.800 de lei, plafonul maxim de salarizare anuntat de seful noului Guvern. Adrian Stanciu, consultant in resurse umane, considera ca cea mai mare problema a acestor companii, ca CFR, Tarom sau Compania Nationala de Autostrazi, este lipsa unei politici clare de salarizare.

“Orice firma care se respecta face o analiza a postului de manager, apeland la companii specializate. "