Insa, potrivit lui Li Xin, un responsabil al Biroului pentru mediu, acest plan ar putea fi aplicat cu o zi sau doua inainte de inceperea JO (8-24 august). "Vom aplica un plan de urgenta cu 48 de ore inainte de JO, daca se constata o deteriorare a calitatii aerului", a spus el.
Duminica, un purtator de cuvant al autoritatilor pentru mediu a recunoscut ca masuri mai restrictive, "in prezent in pregatire", sunt necesare, dar nu a facut precizari. Un sistem de circulatie alternativa, care aminteste de cel "cu sot-fara sot" folosit in Romania in anii '80, in timpul lui Nicolae Ceausescu, a intrat in vigoare in urma cu doua saptamani la Beijing pentru a evita poluarea si aglomeratia in timpul Jocurilor Olimpice. Noua regula, care se aplica pana la 20 septembrie, face parte dintr-o campanie mai ampla destinata sa amelioreze calitatea aerului intr-unul dintre cele mai poluate orase din lume, care de obicei este invaluit intr-o ceata iritanta. Beijingul se pregateste sa gazduiasca 10.000 de atleti.
In anii '80 si in Romania a functionat un sistem similar in traficul rutier, care se aplica insa numai duminica autovehiculelor proprietate personala. Acestea puteau circula alternativ, in functie de ultima cifra (para-impara) a numarului de pe placuta de inmatriculare. Motivatiile erau insa de natura economica, la fel ca si rationalizarea benzinei.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului JO: China ar putea interzice circulatia pentru 90% dintre masinile particulare.