Cand le-au promis calatorilor o experienta de neuitat, conducatorii companiei British Airways (unica beneficiara, deocamdata, a noului terminal T5 al aeroportului londonez Heathrow) si compania BAA (care l-a construit) s-au gandit la surprize placute, nu la un cosmar. Dar, din pacate, si pentru responsabili, si pentru calatori, "ziua cea mare" s-a transformat intr-un dezastru.

Pasagerii primului avion care a aterizat la terminalul T5 – un Boeing 747 care a sosit din Hong Kong, condus de prima femeie-pilot a companiei British Airways – au coborat zambind spre camerele de filmat si au declarat ca s-au bucurat de "cel mai placut zbor". Dupa care s-au indreptat spre benzile de recuperare a bagajelor, anuntate drept o culme a eficientei si rapiditatii. Dar, in loc de 14 minute, ei au avut de asteptat trei ore si jumatate ca sa isi recupereze valizele si, cu fiecare avion care ateriza, intarzierile si problemele se amplificau.