Potrivit lui Robert Sumwalt, de la agentia guvernamentala pentru siguranta transporturilor (NTSB), sistemul de propulsie din spatele navei nu a raspuns la ordinele sale si el nu a putut nici sa franeze, nici sa impiedice vaporul sa intre in chei.
Potrivit aceleiasi surse, capitanul a explicat, de asemenea, ca in momentul accidentului, motoarele ambarcatiunii, care transporta peste 300 de persoane din New Jersey catre New York, s-au oprit simultan.
"Cand vaporul a ajuns (la chei), capitanul a descoperit ca sistemul de propulsie din spate nu functiona conform prevederilor", a continuat Sumwalt: "El a declarat ca la un moment dat cele doua motoare diesel au incetat sa functioneze".
Capitanul feribotului a fost interogat timp de peste trei ore de anchetatorii din cadrul NTSB, a declarat Sumwalt, precizand ca barbatul in varsta de 36 de ani avea 17 ani de experienta pe feribot, dintre care 12 in calitate de capitan, scrie MEDIAFAX.
Acesta din urma i-a asigurat pe anchetatori ca in ziua accidentului se simtea "odihnit" si si-a facut "orele normale" de serviciu.
Potrivit lui Sumwalt, rezultatele testelor de alcoolemie ale membrilor echipajului s-au dovedit negative, iar cele privind consumul de droguri nu sunt cunoscute inca.
Dintre cele 74 de persoane ranite in timpul accidentului, doua au fost spitalizate in stare grava. Feribotul a ajuns "cu viteza la debarcaderul" Pier 11, in East River, in sudul Mahnattanului, a povestit un pasager pentru postul de televiziune NBC New York.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Feribotul care s-a lovit de chei in Manhattan a avut o problema tehnica.