Potrivit lui Robert Sumwalt, de la agentia guvernamentala pentru siguranta transporturilor (NTSB), sistemul de propulsie din spatele navei nu a raspuns la ordinele sale si el nu a putut nici sa franeze, nici sa impiedice vaporul sa intre in chei.

Potrivit aceleiasi surse, capitanul a explicat, de asemenea, ca in momentul accidentului, motoarele ambarcatiunii, care transporta peste 300 de persoane din New Jersey catre New York, s-au oprit simultan.

"Cand vaporul a ajuns (la chei), capitanul a descoperit ca sistemul de propulsie din spate nu functiona conform prevederilor", a continuat Sumwalt: "El a declarat ca la un moment dat cele doua motoare diesel au incetat sa functioneze".

Capitanul feribotului a fost interogat timp de peste trei ore de anchetatorii din cadrul NTSB, a declarat Sumwalt, precizand ca barbatul in varsta de 36 de ani avea 17 ani de experienta pe feribot, dintre care 12 in calitate de capitan, scrie MEDIAFAX.

Acesta din urma i-a asigurat pe anchetatori ca in ziua accidentului se simtea "odihnit" si si-a facut "orele normale" de serviciu.

Potrivit lui Sumwalt, rezultatele testelor de alcoolemie ale membrilor echipajului s-au dovedit negative, iar cele privind consumul de droguri nu sunt cunoscute inca.

Dintre cele 74 de persoane ranite in timpul accidentului, doua au fost spitalizate in stare grava. Feribotul a ajuns "cu viteza la debarcaderul" Pier 11, in East River, in sudul Mahnattanului, a povestit un pasager pentru postul de televiziune NBC New York.