Un raport publicat luna trecuta de catre Consiliul German de Stiinta si Stiinte Umaniste, in privinta practicilor de evaluarea din universitatile tarii, a atras atentia asupra acestor tendintelor de umflare a notelor studentilor, in conditiile in care 80% dintre absolventi au primit numai calificative de top.
Wolfgang Marquardt, seful Consiliului care a realizat raportul, a tratat subiectul cu eleganta in descrierea situatiei la nivel local.
„Notele pe care elevii primesc in prezent nu spun aproape nimic semnificativ cu privire la realizarile lor reale”, a spus el.
De exemplu, 96% dintre studentii la Arta si Istoria Artei au calificative de "foarte bine" si "bine". La stiinte sociale, 89% se pot mandri cu aceleasi "rezultate". Dreptul si medicina sunt singurele doua discipline in care majoritatea au calificative doar „satisfacatoare", iar pentru toate celelalte discipline „adecvat” a devenit rapid noul esec.
In Marea Britanie, numarul de studenti care obtin note maxime a crescut cu 125% in ultimul deceniu, potrivit statisticilor de la Agentia de Statistici pentru Invatamantului Superior. Tendinte similare au fost observate si la colegiile nord- americane.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Ce probleme are educatia din afara: Studentii germani au note prea mari!.