Klaus Martin Kopitz, un muzicolog german expert in viata si opera lui Ludwig van Beethoven, a declarat pentru AFP, ca Elise este de fapt Elisabeth Roeckel, o cantareata de origine germana care s-a mutat la Viena in anii 1807-1808. Aceasta era sora lui Joseph August Roeckel, care a interpretat rolul lui Florestan in opera "Fidelio" dirijata chiar de Beethoven in 1806, la Viena, informeaza NewsIn.
"Elisabeth si-a urmat fratele la Viena in 1807 sau 1808, unde a fost rapid acceptata in cercul restrans al lui Beethoven", a declarat Kopitz.
Intr-un articol care va fi publicat anul viitor de muzeul Casei Beethoven din Bonn, Germania, Kopitz arata ca a gasit recent documente in arhivele catedralei St. Etienne din Viena care atesta ca Elisabeth Roeckel era cunoscuta si sub numele de Elise. "La botezul primului sau copil, pe 9 martie 1814, numele femeii este mentionat ca Maria Eva Elise, ceea ce sugereaza ca era cunoscuta la Viena precum Elise si nu Elisabeth", a adaugat Kopitz.
"Se stie ca Beethoven a scris aceasta piesa pentru pian in 1810 si ca cei doi avea relatii de amicitie foarte apropiate. Pare deci evident ca aceasta piesa i-a fost dedicata", a mai declarat muzicologul care precizeaza ca nu a existat nicio alta femeie numita Elise sau Elisabeth in viata lui Beethoven la acel moment.
"Este clar ca Beethoven a iubit-o foarte mult", noteaza Kopitz fara a putea demonstra care era adevarata natura a relatiei dintre cei doi. Expertul a mai amintit ca Elisabeth Roeckel a relatat ca "in cursul unei cine, Beethoven i-a prins btratul intr-un gest de pura afectiune".
Mai mult, tanara femei, care s-a casatorit cu unul dintre prietenii si, in acelasi timp rivalii muzicali ai lui Beethoven din epoca aceea, compozitorul Johann Nepomuk Hummel, a obtinut o bucla din parul lui Beethoven cu putin timp inaintea decesului geniului muzical la varsta de 57 de ani.
"Elisabeth si-a urmat fratele la Viena in 1807 sau 1808, unde a fost rapid acceptata in cercul restrans al lui Beethoven", a declarat Kopitz.
Intr-un articol care va fi publicat anul viitor de muzeul Casei Beethoven din Bonn, Germania, Kopitz arata ca a gasit recent documente in arhivele catedralei St. Etienne din Viena care atesta ca Elisabeth Roeckel era cunoscuta si sub numele de Elise. "La botezul primului sau copil, pe 9 martie 1814, numele femeii este mentionat ca Maria Eva Elise, ceea ce sugereaza ca era cunoscuta la Viena precum Elise si nu Elisabeth", a adaugat Kopitz.
"Se stie ca Beethoven a scris aceasta piesa pentru pian in 1810 si ca cei doi avea relatii de amicitie foarte apropiate. Pare deci evident ca aceasta piesa i-a fost dedicata", a mai declarat muzicologul care precizeaza ca nu a existat nicio alta femeie numita Elise sau Elisabeth in viata lui Beethoven la acel moment.
"Este clar ca Beethoven a iubit-o foarte mult", noteaza Kopitz fara a putea demonstra care era adevarata natura a relatiei dintre cei doi. Expertul a mai amintit ca Elisabeth Roeckel a relatat ca "in cursul unei cine, Beethoven i-a prins btratul intr-un gest de pura afectiune".
Mai mult, tanara femei, care s-a casatorit cu unul dintre prietenii si, in acelasi timp rivalii muzicali ai lui Beethoven din epoca aceea, compozitorul Johann Nepomuk Hummel, a obtinut o bucla din parul lui Beethoven cu putin timp inaintea decesului geniului muzical la varsta de 57 de ani.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Un muzicolog german a descoperit identitatea Elisei lui Beethoven.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Un muzicolog german a descoperit identitatea Elisei lui Beethoven.