De la localizarea zonei unde s-a prabusit avionul, sambata, la circa 1.150 de kilometri de coasta braziliana, 41 de cadavre au fost recuperate, precum si piese importante ale avionului, potrivit armatei braziliene, relateaza AFP, potrivit NewsIn.
Emeraude, unul dintre cele sase submarine nucleare de atac ale Frantei, "isi va incepe patrula in cursul diminetii, cu o prima zona de cautari de 20 de mile nautice pe 20, adica 36 de kilometri pe 36, pe care trebuie sa o acopere intr-o zi". Submarinul are la bord 72 de persoane, a explicat capitanul vasului Christophe Prazuck.
"Va fi nevoie de mult noroc, pentru ca nu dispunem de pozitia exacta a locului prabusirii, dar merita sa incercam", avertizase inca de vineri Statul Major al armatei franceze.
Trimiterea unei asemenea masini de razboi ultrasofisticate, care dispune de sonare foarte sensibile, este o premiera pentru Franta. Submarinul se adauga unui dispozitiv exceptional desfasurat de Franta (400 de oameni in total), Brazilia si Statele Unite, pentru a gasi victimele si epava avionului.
La sfarsitul saptamanii, doua remorchere americane dotate de asemenea cu sonare se vor alatura cautarii cutiilor negre ale avionului. Pentagonul a anuntat ca a trimis si doua instrumente acustice care pot detecta semnalele emise de cutiile negre de o adancime de pana la 6.100 de metri. Obiectivul este de a repera "ping-ul" emis, teoretic, de cutiile negre timp de o luna dupa accident.
Daca dispozitivele, care contin inregistrarile discutiilor din cabina pilotilor si parametrii de zbor, sunt gasite, cei trei roboti submarini de pe vasul francez Pourquoi Pas, care va ajunge joi in zona, vor fi desfasurati pentru a le recupera. Robotii pot cobori pana la 6.000 de metri si dispun de un brat articulat pentru a putea prinde cutiile.
In acelasi timp, primele 16 cadavre, invelite in saci, au fost transferate marti pe insula Fernando de Noronha, la 360 de kilometri de coasta braziliana. Expertii brazilieni au procedat la primele examene de identificare (amprente digitale, tatuaje, radiografii dentare). Interpolul a anuntat ca va ajuta la "identificarea corpurilor victimelor tragediei", originare din 32 de tari. La bordul avionului se afla si o romanca.
In asteptarea informatiilor decisive continute de cutiile negre, ancheta s-a concentrat asupra sondelor Pitot care determina viteza avionului, chiar daca defectiunea acestora nu este suficienta pentru a provoca accidentul, potrivit expertilor. In caz de defectiune totala a sondelor, avionul devine greu de pilotat, a explicat un sef al Alter, sindicat minoritar la Air France.
La presiunea pilotilor, dintre care unii ameninta ca vor refuza sa se imbarce, Air France a anuntat inlocuirea in zilele urmatoare a tuturor sondelor Pitot de la aparatele Airbus A330.
Compania Air Caraibe a recunoscut ca a inregistrat doua incidente cu aceste sonde, dintre care unul minor in 2008, si le-a inlocuit. Dupa compania americana US Airways, companiile aeriene Swiss (grup Lufthansa) si Qatar Airways au anuntat si ele ca inlocuiesc sondele la A330-A340.
Airbus A330 este un avion "sigur" chiar si cu vechile modele de sonde, a declarat marti un purtator de cuvant al constructorului Airbus. Agentia Europeana pentru Securitate Aeriana (AESA) a afirmat ca toate modelele de Airbus sunt "apte de zbor" si pot fi exploatate "cu toata siguranta".
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Un submarin nuclear francez a inceput cautarea cutiilor negre ale avionului prabusit in Atlantic.