"Conducerea Air France a convocat sindicatele pilotilor luni seara pentru a le informa despre stadiul inlocuirii sondelor Pitot si le-a prezentat un calendar extrem de ambitios", a declarat pentru AFP purtatorul de cuvant al sindicatului majoritar la Air France, SNPL, Erick Derivry, citat de NewsIn.
Intrebat ce anume inseamna "calendar ambitios", el a precizat ca este vorba despre un interval de cateva zile. Sindicalistul a precizat ca in stadiul actual al anchetei, nu s-a dovedit legatura intre sonde si accidentul aparatului A330 al Air France din 1 iunie. Aceasta legatura nu este insa exclusa.
Primele elemente ale anchetei divulgate de Paris s-au concentrat pe functionarea defectuoasa a aparatelor care permit controlul vitezei, cunoscute drept sonde Pitot. Biroul de anchete si analize (BEA), insarcinat cu ancheta tehnica franceza, a confirmat existenta unor probleme de masurare a vitezei la avionul Air France care s-a prabusit in ocean in largul Braziliei. Presa scrisese ca avionul nu avea viteza adecvata.
Air France anuntase sambata ca a accelerat din 27 aprilie programul de inlocuire a sondelor Pitot la aparatele A330 si A340 si a adaugat ca "incidente de pierderi de informatii anemometrice in zborurile de croaziera" la cele doua tipuri de avioane fusesera inregistrate din mai 2008.
Defectiunile au determinat pana in prezent Airbus sa le furnizeze recomandari pilotilor privind masurile care trebuie luate in aceste cazuri, a precizat directorul BEA, Paul-Louis Arslanian.
Alter, un alt sindicat al pilotilor Air France, a indemnat luni personalul tehnic de zbor sa "refuze orice zbor cu A330-340 care nu are cel putin doua sonde Pitot modificate", dupa accidentul de saptamana trecuta.
Compania americana US Airways, ca si alte companii aviatice din lume, a anuntat ca a inceput sa inlocuiasca aceste sonde la cele noua aparate ale sale A330-300.
Totusi, seful BEA declarase ca inlocuirea sondelor nu face ca avionul sa fie mai sigur. "Aceasta nu inseamna ca fara aceasta inlocuire, avionul este periculos si ca, daca se face inlocuirea, este sigur", a subliniat Arslanian. "Un avion este ca o fiinta vie: i se pot aduce imbunatatiri in permanenta".
Cauzele prabusirii avionului Air France, despre care se stie ca a avut probleme tehnice, raman invaluite de mister. Presa a scris ca avionul avea o viteza prea mica, in timp ce traversa o zona cu furtuna, ceea ce ar fi fost cauzat de faptul ca aparatele de masurare a vitezei de la bord aratau valori contradictorii, fara sa se poata afirma ca aceasta a fost cauza accidentului.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Air France inlocuieste rapid echipamente care s-au defectat la Airbus-ul prabusit in Atlantic.