Surse au declarat pentru cotidian ca autoritatile italiene prefera o solutie obtinuta in urma tratativelor in fata unei operatiuni-fulger.

Serviciile italiene de informatii si-au moblizat intreaga retea din Somalia pentru a gasi un canal eficient de mediere cu piratii, afirma surse apropiate dosarului. "Asa se face intotdeauna la inceput", atunci sunt luati ostatici italieni in strainatate, potrivit unui oficial. Insa in cazul in care ostaticii sunt marinari exista doua aspecte specifice care influenteaza modul de operare al negociatorilor, explica aceeasi sursa, potrivit NewsIn.

In primul rand, autoritatile stiu unde se afla ostaticii: pozitia remorcherului Buccaneer este cunoscuta datorita satelitilor. In al doilea rand, aparatele de la bordul vasului permit un contact direct intre negociatori si pirati. Aceste aspecte simplifica, intr-o anumita masura, situatia.

Nava italiana Buccaneer, cu 16 membri ai echipajului la bord - 10 italieni, cinci romani si un croat - a fost capturata sambata de piratii somalezi si a fost dusa la tarm luni, in regiunea autodeclarata autonoma Puntland. In zona s-a deplasat si nava de razboi italiana Maestrale, cu 220 de oameni si doua elicoptere la bord, care este pregatita sa intervina in orice moment, potrivit unor surse oficiale, care au subliniat, insa, ca aceasta este privita drept ultima optiune.

Ministerul roman de Externe a confirmat informatiile referitoare la rapirea, sambata, a cinci cetateni romani de catre piratii somalezi.

In total, 10 romani se afla in prezent in mainile piratilor. Alti cinci marinari romani de pe doua nave sunt in prezent sechestrati de piratii somalezi. Trei dintre ei faceau parte din echipajul vasului grecesc Titan, capturat in 20 martie. Alti doi romani se aflau pe vasul grecesc Saldanha capturat in 22 februarie. In ambele cazuri, companiile care detin navele sunt cele care se ocupa de eliberarea lor. In mod obisnuit, cazurile de acest gen se rezolva prin plata unei rascumparari de catre compania armatoare.