"Pentru ca acest serviciu sa poata fi introdus in continuare fara probleme, utilizarea telefonului mobil in timpul zborului nu trebuie sa ii deranjeze pe ceilalti pasageri. Totodata, operatorii ar trebui sa mentina preturile in limite rezonabile. Daca se va intampla acest lucru, serviciile de telefonie mobila oferite la bordul aeronavelor ar putea reprezenta un avantaj pentru companiile europene, avand in vedere competitivitatea pietei mondiale a transporturilor aeriene", a declarat, joi, comisarul european pentru telecomunicatii, Viviane Reding.

In aprilie 2008, CE a introdus norme vizand armonizarea conditiilor pentru serviciile de telefonie mobila disponibile la bordul aeronavelor de pe intreg teritoriul UE, iar in 2009, doi furnizori de servicii de comunicatii prin telefonie mobila la bordul aeronavelor, OnAir (Geneva) si AeroMobile (Londra), au putut sa puna bazele unor afaceri in Europa.

In prezent, trei companii aeriene europene - Ryanair (Irlanda), TAP (Portugalia) si bmi (Marea Britanie) - pun bazele acestui serviciu in cadrul flotelor proprii: 27 de aeronave au fost deja echipate si se asteapta ca numarul acestora sa se dubleze pana la sfarsitul anului 2009.

Mai multe companii aeriene din afara Europei (inclusiv Qantas, Emirates, Malaysian Airlines, Royal Jordanian, Wataniya, Virgin Australia) au testat serviciul sau chiar il ofera, aproximativ 40 de aeronave fiind echipate in acest sens.