De curand, organizatia HSUS (The Human Society of the United States) a urat bun venit Grupului Benetton in familia celor carora le pasa de animale si de mediul inconjurator. Astfel, acestia nu vor mai produce sau vinde obiecte vestimentare confectionate din blana naturala.

HSUS a adaugat ca politica "Spune NU cruzimii" a Benetton va fi implementata in toate brand-urile in colectia primavara-vara 2010.

"Cu noua lor politica anti-blana, Bennetton si toate brandurile pe care le inspira trimit un mesaj puternic: <Cruzimea nu are ce cauta in moda!>", a declarat Andrew Page, senior director al campaniei Fur-Free declansate de HSUS. "Suntem incantati sa admiram cel mai mare retailer italian pentru stabilirea unui nou standard de compasiune, unul care va reverbera in toata industria globala a modei", a adaugat acesta.

Noua strategie, demarata initial ca raspuns la actiunile catorva grupuri europene de protectia animalelor si confirmata ulterior de HSUS, a cuprins toate brandurile Benetton, inclusiv United Colors of Benetton, Sisley, Undercolors, Playlife si Killer Loop. Benetton Group are o retea de mai mult de 5.500 de magazine in 120 de tari in intreaga lume, inregistrand un profit anual de 2 miliarde de dolari.

Ce e de facut ?

The Human Society of the United States indeamna toti designerii si retailerii sa adopte politici anti-blana pentru a proteja cele peste 75 de milioane de animale care sufera si mor in fiecare an pentru a satisface setea de blanurilor a fashionistelor. Prin aceasta lupta impotriva comercializarii hainelor de blana, companiile se pot asigura ca nu sunt complici la suferinta animalelor, clientii lor fiind, implicit, protejati de acest handicap al industriei textile.

Grupul Benetton se alatura gigantilor fashion in lupta "Fur -Free", Calvin Klein, Tommy Hilfiger, BCBGMAXAZRIAGROUP, Gap Inc, Limited Brands, JCPenney si Overstock.com fiind deja sustinatori declarati ai acestei ideologii.