Ministrul turc al Transporturilor, Binali Yildirim, s-a declarat suprins de faptul ca nu au existat mai multe victime, noteaza The Huffington Post. "Miracolul" la care face referire oficialul turc este pus pe seama faptului ca avionul nu a aterizat pe o suprafata foarte dura si a faptului ca nu a izbucnit niciun incendiu.

Un avion Boeing 737 al companiei turce Turkish Airlines ce venea de la Istanbul cu 134 de persoane la bord s-a prabusit miercuri dimineata, in timp ce incerca sa aterizeze pe Aeroportul Schiphol din Amsterdam. Avionul s-a prabusit la aproximativ trei kilometri de pista aeroportului, pe un camp de pe marginea unei autostrazi, la mica distanta de case, potrivit imaginilor televiziunii olandeze.

Autoritatile olandeze au mentinut bilantul de noua morti in accidente, anuntat anterior, in timp ce guvernatorul Istanbulului, Muammer Guler, a vorbit de un al zecelea deces. Trei membri ai echipajului au murit in cabina avionului, de unde nu le-au fost scoase cadavrele inca, a anuntat un purtator de cuvant al Parchetului.

Circa 60 de ambulante au fost trimise la fata locului, iar 150 de persoane au participat la operatiunile de salvare, potrivit lui van der Zande.


Aparatul, un Boeing 737-800 al Turkish Airlines, care a decolat de la Istanbul cu 127 de pasageri la bord si sapte membri ai echipajului, s-a prabusit la circa trei kilometri de aeroportul Amsterdam-Schiphol, la ora locala 10.31 (11.31 ora Romaniei). Avionul decolase la 8.22 ora locala si a Romaniei din Istanbul, cu destinata Amsterdam.

Pasagerii au declarat ca avionul a intrat intr-un gol de aer inainte de a se prabusi pe un camp, unde s-a rupt in trei.


Un alt pasager, Kerem Uzel, a spus ca avionul "se afla la 600 de metri altitudine cand a fost anuntata aterizarea". "Am pierdut brusc altitudine, ca si cum aparatul ar fi intrat intr-o zona cu turbulente", a adaugat el. "Coada avionului a atins solul... si am alunecat", a precizat Uzel.

Potrivit NewsIn, mai multi martori oculari au declarat ca aparatul nu a luat foc si ca avea viteza mica atunci cand s-a prabusit.

Acesta este al cincilea aeroport din Europa in ceea ce priveste numarul de pasageri - 47,7 milioane in 2007 - potrivit cifrelor oferite de Consiliul International al Aeroporturilor din Europa.


  • Transporturile aeriene, din ce in ce mai sigure


  • Turkish: 900 de morti in 50 de ani

Potrivit site-ului airdisaster.com, avioanele Turkish Airlines au fost implicate in 13 accidente inainte de tragedia de miercuri de la Amsterdam. Accidentele s-au soldat cu 897 de morti in 50 de ani. Cel mai dramatic accident s-a petrecut in localitatea franceza Bois d’Ermenonville, in martie 1974. Atunci, toti cei 346 de oameni aflati la bordul avionului MacDonnell Douglas DC-10 au pierit dupa ce aeronava a explodat din cauza decompresiei, relateaza Cotidianul. Vina pentru accident o poarta producatorii aeronavei care nu au sesizat o problema de fabricare la usile modelului DC-10. Cele mai multe victime din istoria accidentelor aviatice s-au inregistrat in 1977, cand doua avioane Boeing 747 s-au ciocnit pe pista aeroportului din Tenerife, ceea ce a dus la moartea a 583 de oameni.

.msnbcLinks {; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; color: #999; margin-top: 5px; background: transparent; text-align: center; width: 425px;} .msnbcLinks a {text-decoration:none !important; border-bottom: 1px dotted #999 !important; font-weight:normal !important; height: 13px;} .msnbcLinks a:link, .msnbcLinks a:visited {color: #5799db !important;} .msnbcLinks a:hover, .msnbcLinks a:active {color:#CC0000 !important;}

Visit msnbc.com for Breaking News, World News, and News about the Economy