Firma The Advanced Medical Institute (AMI) a lansat la sfarsitul anului trecut o campanie pentru un spray nazal care, pretinde producatorul, ajuta la prevenirea ejacularii precoce.

Autoritatea britanica de reglementare in domeniul publicitatii, The Advertising Standards Authority (ASA), a anuntat ca aceste reclame trebuie eliminate, intrucat produsul este de fapt un medicament ce poate fi eliberat doar pe baza de reteta.

De asemenea, Autoritatea a demarat o ancheta privind legitimitatea campaniei, dupa ce au fost inregistrate 450 de plangeri legate de 200 dintre postere. Drept raspuns, directorul companiei, doctorul Michael Spira, a anuntat ca nu va lua nicio masura pentru indepartarea posterelor incriminate, catalogand masura ASA ca fiind "bizara".

"Cenzurarea reclamelor care incurajeaza barbatii sa ia masuri in vederea unei probleme serioase de sanatate nu ar trebui sa fie luata in calcul decat la finalizarea investigatiilor", a spus Michael Spira.

Una dintre regulile ASA este interzicerea oricarui tip de publicitate la medicamentele care pot fi eliberate doar pe baza de reteta, iar in cazul campaniei pentru sprayul nazal, publicitatea ar trebui interzisa pentru siguranta cetatenilor, au spus reprezentantii ASA.